27 امین نشست بزم اندیشه با موضوع "نقش آموزه های فلسفه صدرایی در فرایند تربیت و یادگیری" برگزار می شود



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، به نقل از دبیرخانه نشست‌های علمی و اندیشه ورزی سازمان؛ بیست و هفتمین نشست بزم اندیشه با موضوع "نقش آموزه‌های فلسفه صدرایی در فرایند تربیت و یادگیری" ساعت 10 الی 12 صبح روز چهارشنبه 5 تیرماه 98 با ارایه دکتر علم الهدی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

به همکاران محترم فرهنگی و ستادی گواهی حضور و ضمن خدمت اعطا خواهد شد.

 آشنائی با دکتر جمیله علم الهدی 

 

 

تحصیلات دانشگاهی

دکترا, فلسفه تعلیم و تربیت, دانشگاه تربیت مدرس, ایران, 1380.
 

 

دروس ارائه شده نیمسال جاری

 

1. مکتب های فلسفی و آراء تربیتی (دکتری)
2. تعلیم و تربیت اسلامی (کارشناسی)
3. روانشناسی از دیدگاه اندیشمندان مسلمان (کارشناسی)
4. روش تحقیق (کارشناسی ارشد)

 

دروس ارائه شده قبلی

 

1. انسان شناسی در اسلام (دکتری)
2. فلسفه آموزش عالی (دکتری)
3. مبانی نظری مدیریت آموزشی (دکتری)
4. مکتب های فلسفی و آراء تربیتی (دکتری)
5. اصول و فلسفه آموزش و پرورش (کارشناسی)
6. اصول و مبانی آموزش و پرورش (کارشناسی)
7. انسان شناسی در اسلام (کارشناسی)
8. تاریخ آموزش و پرورش در اسلام و ایران (کارشناسی)
9. جامعه شناسی آموزش و پرورش (کارشناسی)
10. جامعه شناسی عمومی (کارشناسی)
11. فلسفه آموزش و پرورش (کارشناسی)
12. مدیریت اسلامی (کارشناسی)
13. معرفت شناسی (کارشناسی)
14. تربیت در نهج‌البلاغه (کارشناسی ارشد)
15. تعلیم و تربیت اسلامی (کارشناسی ارشد)
16. تعلیم و تربیت اسلامی پیشرفته (کارشناسی ارشد)
17. جامعه شناسی تغییرونوآوری درآموزش عالی (کارشناسی ارشد)
18. جامعه‌شناسی تعلیم و تربیت (پیشرفته) (کارشناسی ارشد)
19. روش تحقیق (کارشناسی ارشد)
20. روش‌های تحقیق در علوم‌تربیتی (پیشرفته) (کارشناسی ارشد)
21. مبانی روانشناختی و اجتماعی در برنامه ریزی درسی (کارشناسی ارشد)
22. مبانی نظری تعلیم وتربیت (کارشناسی ارشد)
23. مکاتب اخلاقی (کارشناسی ارشد)
24. مکتبهای فلسفی وآراء تربیتی (کارشناسی ارشد)
25. نظریات تربیتی ائمه اطهار (کارشناسی ارشد)
26. نظریات تربیتی و مکاتب فلسفی (کارشناسی ارشد)
27. نظریات تربیتی ومکاتب فلسفی (کارشناسی ارشد)

 

مقالات علمی چاپ شده در مجلات

 

1. D. Tahmasebzadeh sheykhlar, J. Alamolhoda, M. Arefi, H. Nadimi, "Explanations of importance of aesthetic education in Iran's curriculum- jamileh alamolhoda" , European Academic Research, Vol.2, pp.1-20, 2014.
2. D. Tahmasebzadeh sheykhlar, J. Alamolhoda, M. Arefi, H. Nadimi, "Explanations of importance of aesthetic education in irans curriculum" , European Academic Research, Vol.2, pp.8339-8363, 2014.
3. ص. رشید حاجی خواجه لو, ج. علم الهدی, م. طهرانچی, م. ابوالقاسمی, "نگاشت نظام تولید علم نافع" , راهبرد فرهنگ, 1398.
4. ع. قاسم زاده, ج. علم الهدی, ه. مهاجر دارابی, "مفهوم شناسی «استعداد» به مثابه یکی از عوامل رشد در آیات قرآن کریم از منظر علامه طباطبائی و صدرالمتألهین" , آموزه های قرآنی, 1398.
5. م. همتی فر, ج. علم الهدی, ب. شعبانی ورکی, "سازواری یا ناسازواری تربیت و سیاست، خوانش انتقادی نظریه های فضیلت گرایی، قدرت گرایی و انتقادی" , پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, نسخه 9, 1398.
6. س. عقیلی, ج. علم الهدی, ک. فتحی واجارگاه, "طراحی الگوی برنامه درسی تربیت اخلاقی در دوره ابتدایی نظام آموزشی ایران" , تدریس پژوهی, نسخه 6, صفحات:1-23, 1397.
7. ا. آقایی, ج. علم الهدی, "شناسایی شبکه مفهومی زیبایی در قرآن کریم" , آموزه های قرآنی, 1397.
8. س. عقیلی, ج. علم الهدی, ک. فتحی واجارگاه, "بسط مدل مفهومی مراتب و مراحل تحول اخلاقی با تاکید بر آرای ارسطو" , آینه معرفت, نسخه 18, صفحات:83-102, 1397.
9. ن. صالحی, ج. علم الهدی, ع. منصورپور, "تبیین رشد انسان بر اساس صورتبندی پیوستار مفهوم شناختی تعقل" , پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, نسخه 25, صفحات:29-64, 1396.
10. ج. علم الهدی, م. مهوش, "بررسی عوامل موثر در شکل گیری سبک های فرزندپروری درخانواده های شهرستان اندیمشک" , علوم تربیتی از دیدگاه اسلام, نسخه 6, صفحات:5-25, 1395.
11. ج. علم الهدی, م. میری, "بررسی عوامل موثر در شکل گیری سبک های فرزندپروری شهرستان اندیمشک" , علوم تربیتی از دیدگاه اسلام, نسخه 4, صفحات:6-25, 1395.
12. ج. علم الهدی, "نقش علوم انسانی در توسعه عرفی گرایی" , راهبرد فرهنگ, صفحات:99-124, 1394.
13. ج. علم الهدی, ز. خاکسار, "بررسی تاثیر آموزش فعال بر خودانگیختگی دانش آموزان نسبت به نماز" , تربیت اسلامی, نسخه 10, صفحات:85-109, 1394.
14. ح. خسروی, ج. علم الهدی, "ضرورت تحول در روش شناسی نظریه های انقلاببا تاکید بر تبیین انقلاب ها از دید امام علی علیه السلام" , مطالعات انقلاب اسلامی, نسخه 1, صفحات:67-92, 1394.
15. س. آقایی, ا. زاهدی, ج. علم الهدی, "شناسایی دلالت های شبکه مفهومی زیبایی در قرآن کریم برای حیطه هدف گذاری برنامه ریزی درسی" , تربیت اسلامی, نسخه 9, صفحات:7-29, 1393.
16. س. ضرغامی, ج. علم الهدی, "امکان سنجی نظری برای آموزش جهانی" , پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت, نسخه 2, صفحات:249-271, 1392.
17. ج. علم الهدی, "تجارب دانشجویان دکتری ریاضی از تاثیر تربیتی استاد راهنما در توسعه دانش تدریس" , پژوهش در برنامه ریزی درسی, نسخه 2, صفحات:1-15, 1391.
18. ج. علم الهدی, "ضرورت باز تعریف نقش عقل برای تحول در نظام آموزشی" , فصلنامه راهبرد فرهنگ, نسخه 5, صفحات:205-242, 1391.
19. ج. علم الهدی, "ضرورت باز تعریف نقش عقل در نظام آموزشی" , فصلنامه راهبرد فرهنگ, نسخه 1390, صفحات:0-0, 1391.
20. م. جیریایی شراهی, ج. علم الهدی, "ملاحظات جنسیتی در برنامه ریزی آموزشی با تاکید برآموزه های قرآنی با محوریت تفسیر المیزان" , تربیت اسلامی, صفحات:51-76, 1391.
21. ع. خاکباز , ج. علم الهدی, ن. موسی پور , ا. بابلیان, "کالبد شکافی دانش محتوایی - تربیتی به عنوان نوعی دانش میان رشته ای برای تدریس دانشگاهی" , مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی, نسخه 4, صفحات:129-160, 1390.
22. ج. علم الهدی, "تقلیل عقل و ضرورت تعقل همراه با تزکیه" , ماهنامه فرهنگی تحلیلی سوره اندیشه, صفحات:143-143, 1390.
23. و. علیپور, ج. علم الهدی, م. سرمدی, "جنسیت با نگاه به برنامه های درسی پنهان در آموزش های مجازی ایران جنسیت به عنوان عامل فرهنگی - اجتماعی" , مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, نسخه 1, صفحات:134-152, 1389.
24. ج. علم الهدی, ب. صالح صدیق پور, ف. بلاش, م. عارفی, "بررسی تاثیر به کارگیری فاوا بر نگرش اخلاقی دانش آموزان دوره راهنمایی" , فصلنامه مطالعات برنامه درسی, نسخه 3, صفحات:122-145, 1388.
25. ج. علم الهدی, "عشق به عنوان برنامه درسی پوچ" , فصلنامه مطالعات برنامه درسی, نسخه 3, 1387.
26. ج. علم الهدی, "چرخش از عالم دوقطبی به جهان سه درجه ای" , نوآوریهای آموزشی - وزارت آموزش و پرورش, نسخه 6, صفحات:149-176, 1386.
27. ج. علم الهدی, "درآمدی به مبانی اسلامی روش تحقیق" , نوآوریهای آموزشی - وزارت آموزش و پرورش, نسخه 6, صفحات:173-274, 1386.
28. ج. علم الهدی, "کارکرد تعلیم و تربیت در گسترش تجددگرایی در ایران" , نسخه -, صفحات:29-57, 1384.
29. ج. علم الهدی, "مبانی تلفیق برنامه درسی در فلسفه صدرالمتالهین" , 1384.
30. ج. علم الهدی, "مبنای نظری تلفیق برنامه درسی بر اساس حکمت متعالیه" , بوستان ادب(مجله علوم اجتماعی و انسانی ) دانشگاه شیراز, نسخه 22, 1384.
31. ج. علم الهدی, "جریان شناسی تربیتی ایران" , 1382.
32. ج. علم الهدی, "جریان های فکری تاثیرگذار در تعلیم و تربیت معاصر ایران" , کتاب نقد, صفحات:109-132, 1381.
33. ج. علم الهدی, "تاثیر مسیحیت بر تعلیم و تربیت در غرب" , کیهان فرهنگی, 1378.

 

مقالات علمی ارائه شده در همایش ها

 

1. M. Chenari, E. Jafari, J. Alamolhoda, A. Poor salim, "Educating humanities curriculum to medical students: Necessities, strategies, and challenges" , In IMAMIA MEDICS INTERNATIONAL 8th INTERNATIONAL CONFERENCE, 2015.
2. ا. حاجی کاظم, ج. علم الهدی, ر. محمدی چابکی, "دلالت های مفهوم تقوا برای تبیین رویکرد تعلیم و تربیت" اولین کنفرانس رشد توسعه و سلامت انسان, 1397.
3. ج. علم الهدی, ا. قرطالی, م. رضائی زاده, "چالش های آموزش معکوس در آموزش عالی" اولین کنفرانس رشد توسعه و سلامت انسان, 1397.
4. ج. علم الهدی, ص. رشد حاجی خواجه لو , ف. نصراللهی نیا, "بازنگری و ارایه برنامه درسی پیشنهادی دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت و برنامه ریزی آموزش عالی" اولین کنفرانس رشد توسعه و سلامت انسان, 1397.
5. ف. ولدی, ج. علم الهدی, ج. حاتمی, "میزان سازگاری برنامه درسی قصد شده، اجرا شده و تجربه شده درس دین و زندگی: یک مطالعه ی کیفی" چهارمین کنگره بین المللی فرهنگ و اندیشه دینی, 1397.
6. ا. شهسواری, ج. علم الهدی, ا. خراسانی, ذ. غلامرضا, "دانشگاه ایرانی در تحیر یا تکامل؟ بررسی انتقادی سیاستهای شکلگیری و توسعه دانشگاه از منظر ایده دانشگاه" اولین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی, 1396.
7. ج. علم الهدی, "بایسته های سیاستگذاری در پارادوکس: آزادی آکادمیک در نظم تکنولوژیک" اولین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی, 1396.
8. ج. علم الهدی, س. آقایی, "شناسایی شبکه مفهومی زیبایی در قرآن کریم" سلسله منشورات کنگره بین المللی قرآن و علوم انسانی, 1396.
9. ا. شهسواری, ج. علم الهدی, "بررسی مطلوبیت در مدل ها و نسل های آموزش عالی و دانشگاه" ششمین همایش انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران (فلسفه آموزش عالی), 1394.
10. ج. علم الهدی, "جنسیت، فلسفه و دانشگاه - جمیله علم الهدی" ششمین همایش انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران فلسفه آموزش عالی, 1394.
11. د. طهماسب زاده شخلار, ج. علم الهدی, "تربیت زیبایی شناختی: رهیافتی جامع برای چالش های برنامه درسی" کنفرانس بین المللی علوم انسانی، روانشناسی و علوم اجتماعی, 1394.
12. م. میری, ج. علم الهدی, س. قائدامینی هارونی, "نقش والدین و روشهای تربیتی آنها در تربیت دینی واخلاقی فرزندان" اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، اقتصاد، حسابداری و علوم تربیتی, 1394.
13. م. عشوری, م. خوشناموند, ر. محمدی چابکی, ج. علم الهدی, "راه های دستیابی به هویت انسان از منظر محمد اقبالی لاهوری" همایش بین المللی انسان و هویت گم شده, 1393.
14. م. میری, ج. علم الهدی, "اخلاق سازمانی، اساس موفقیت سیستمهای مدیریت دانش" سومین همایش علوم مدیریت نوین, 1393.
15. ج. علم الهدی, "الگوی نظم اجتماعی در شهر مدرن و اسلامی" همایش ملی فرهنگ و تکنولوزی, 1392.
16. ج. علم الهدی, "تغییر اصول سیاستگذاری در حوزه آموزش زنان" سومین نشست اندیشه های راهبردی زن و خانواده, 1390.
17. ج. علم الهدی, "بازنگری در مفهوم تبعیض جنسیتی جمیله علم الهدی" کنگره بین المللی خانواده و جهانی شدن, 1390.
18. ج. علم الهدی, "بازنگری در مفهوم تبعیض جنسیتی" چهارمین همایش نو اندیشی دینی, 1390.
19. ج. علم الهدی, "جهت گیری کلی آموزش علم و فن آوری" همایش بین المللی آموزش علوم و فناوری با تاکیر بر جهان اسلام, 1390.
20. ج. علم الهدی, "نقش مفاهیم جهانی و الگوهای تفکر در تحولات خانواده" کنگره بین المللی خانواده و جهانی شدن, 1390.
21. ج. علم الهدی, خ. اکبری دهقی, "بررسی رابطه باورهای دینی مدیران مدارس اسلامی دخترانه مناطق 1، 3 و 12 شهر تهران با عملکرد آنها در کنترل و نظارت سازمانی" همایش ملی رویکرد اسلامی در مدیریت آموزش و پرورش نوآوری ها و تجربه های موفق در مدارس, 1389.
22. ج. علم الهدی, خ. اکبری, "بررسی رابطه باورهای دینی مدیران مدارس اسلامی" همایش معتبر ملی رویکرد اسلامی در مدیریت آموزش و پرورش نوآوری و تجربه های موفق مدیران مدارس, 1389.
23. ف. سمیه , ج. علم الهدی, "تعریف و جایگاه رهبری آموزشی از منظر اسلام جمیله علم الهدی" همایش ملی رویکرد اسلامی در مدیریت آموزش و پرورش نوآوری ها و تجربه های موفق در مدارس, 1389.
24. ج. علم الهدی, "بررسی مضمون عشق و منابع کسب آن به عنوان برنامه درسی پوچ از دید دانش آموزان متوسطه شهر تهران" هفتمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 1387.
25. ج. علم الهدی, د. طهماسب زاده شیخلار, "بررسی مضمون عشق و منابع کسب آنبه عنوان برنامه درسی پوچ از دید دانش آموزان دوره راهنمایی در شهر تهران" هفتمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 1387.

 

کتابهای تالیفی و تصنیفی
1. "النظریه السلامیه فی التربیه و التعلیم", بیروت, 1389, شابک:978-9953-538-78.
2. "نظریه اسلامی رشد انسان", تهران, 1397, شابک:978-964-457-435-1.
3. "ایران اسلامی در مواجهه با تکنولوژی غرب", تهران, 1396, شابک:9786000305406.
4. "نظریه اسلامی تعلیم و تربیت", تهران, 1393, شابک:9789647746892.
5. "نقش جریان روشنفکری در سکولاریسم تربیتی جدید چاپ", کانون اندیشه جوان, تهران, 1393, شابک:9786001591457.
6. "نظریه اسلامی تعلیم و تربیت( مبانی آموزش رسمی)", تهران, 1391, شابک:978-600-214-182-8.
7. "آسیب شناسی نظام آموزشی از دیدگاه جنسیتی", قم, 1390, شابک:978964411669-8.
8. "آموزه کتاب یازدهم :تشیع و مدرنیته در ایران معاصر", موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی, تهران, 1387, شابک:978-964-411-351.
9. "بررسی مبانی نظری آموزش جهانی", تهران, 1386.
10. "مطالعه تطبیقی دیدگاه مولانا و یاسپرس", عابد, تهران, 1386.
11. "نقش جریان روشنفکری در سکولاریسم تربیتی", تهران, 1386.
12. "تاثیر جریان روشنفکری در سکولاریسم تربیتی ایران", پژوهشگاه اندیشه معاصر, تهران, 1385.
13. "مبانی فلسفی نهضت تربیتی امام خمینی (طردسوبژکتیویسم و دوالیسم)", بنیاد حفظ و نشر آثار امام خمینی, تهران, 1385.
14. "مبانی تربیت اسلامی و برنامه ریزی درسی", تهران, 1384.
15. "مبانی فلسفی نهضت تربیتی امام خمینی (طردسوبژکتیویسم و دوالیسم)", نشر آثار امام خمینی, تهران, 1382.
16. "تاثیر جریان روشنفکری در سکولاریسم تربیتی ایران", پژوهشگاه اندیشه معاصر, تهران, 1381.
5
امتیاز: 4.5 (2 رای)

ارسال نظر

Image CAPTCHA