
معاون طراحی و تولید بستههای یادگیری در جلسه شورای مدیران این معاونت بر علمی سازی فعالیت های سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تاکید نمود.
به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، نشست شورای مدیران معاونت طراحی و تولید بستههای یادگیری 14 دی ماه با حضور مدیران و مشاوران این معاونت برگزار شد.
در این جلسه پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، دکتر ملکی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت جانسوز سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی، با تعبیری از فرمایش مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) مبنی بر اینکه روح حاج قاسم سلیمانی را روح شهدا تحویل گرفتند اظهار داشت: ایشان با شهادتش ضمن اینکه دل مسلمانان بویژه ایرانیان را سوزاند؛ حقیقتی را نشان داد که آن حقیقت نبرد حق و باطل است. این نبرد همیشه ساری و جاریست، تمام نخواهد شد و اهل باطل لحظه به لحظه مترصد است تا نیروهای مؤثر حق را بگیرد و به زعم باطل خودش بتواند ضرباتی را بر این جبهه وارد کند که البته کور خوانده است زیرا باطل رفتنی و ذات باطل زدودنی است اگر چه به اعمال شنیعی دست بزند. بر روح بلند آن شهید عالی مقام درود و سلام میکنیم و از خداوند طلب میکنیم که به ما توفیق عنایت کند تا در رفتار و کردارمان، این نمونه بارز تراز اسلام و تربیت شده انقلاب اسلامی را الگوی خود قرار دهیم و در رفتارهای فردی، اجتماعی، سیاسی از ایشان الهام بگیریم. روحش شاد، امیدواریم خداوند شهید سردار سلیمانی را با صلحا، شهدا و ائمه اطهار محشور گرداند.
در ادامه دکتر ملکی بیان کرد: یکی از کارهایی که بی تردید روح آن شهید عزیز را شاد میکند و به امیدهای ما نیز میافزاید این است که همدل با تعهدات دینی و صیانت از ارزشها، فعالیتهای خود را علمی کنیم. فعالیتها زمانی علمی میشود که همیشه با دلیل و برهان قوی حمایت شود. "دلیل" هسته مرکزی علم است. علم چیزی جز نظام آگاهی مدلّل و مبرهن نیست. اکنون سئوال اساسی این است که برای علمی کردن سازمان چه اقداماتی باید انجام دهیم؟ در پاسخ باید گفت کارهای گوناگونی میتوان انجام داد. یکی از آنها ایجاد فرصت برای افراد اهل نظر و دانش آموختگان دکترای درون سازمان است. شرایطی فراهم کنیم فارغ التحصیلانی که در رساله خود به یافتههایی دست یافتهاند، یافتههای خود را ارائه کنند و با بحث و گفتگو شرایط مناسب علمی فراهم گردد.
گام بعدی در علمی کردن سازمان این است که تصمیم سازیها، تصمیمگیریها، عمل به آن تصمیمات و ارزشیابی و اصلاح اَعمال از طریق کمیتهها و شوراهای علمی انجام پذیرد.
اینجا سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی و ماهیت این سازمان علمی- پژوهشی بودن است، فلذا گام بعدی در علمی کردن سازمان این است که نسبت به پژوهشهای انجام شده در کشور حساس باشیم برای این امر ضرورت دارد، پژوهشها، تحقیقات و مقالات تهیه شده گردآوری شود برای تحقق این گام باید در دفاتر زیر مجموعهاین معاونت، 1- بانک اطلاعات پژوهشها، تحقیقات و مقالات تشکیل شود. 2- بانک اطلاعاتی نخبگان و صاحب نظران تشکیل شود و 3- بانک اطلاعات نهادها، ارگانها، شوراها و کمیتههای مختلف تشکیل شود، به گونهای که قلک علمی معاونت پر باشد.
در پایان برگزاری کارگاههای آموزشی اقدام دیگریست که برای علمی کردن سازمان باید انجام شود.
ارسال نظر