مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تأکید کرد که ورود هر نوع محتوایی به فرآیند تعلیم و تربیت رسمی را درست نمی دانیم.
به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود فیاضی درباره برنامهریزی برای توسعه آموزشهای مجازی در برنامه درسی اظهار کرد: با توجه به اینکه ورود هر نوع محتوایی به فرآیند تعلیم و تربیت رسمی را درست نمیدانیم معیاری مبتنی بر رویکردها و سیاستهای حوزههای یازدهگانه یادگیری را مورد توجه قرار داده ایم.
او ادامه داد: با توجه به این معیارها، ورود محتواهای در بستر آموزش آنلاین را میپذیریم و از طرفی به نقش بخش خصوصی هم اهمیت میدهیم که در صورت کسب استانداردهای لازم مجوز ورود محتوای این بخش را در نظام تعلیم و تربیت رسمی صادر میکنیم.
فیاضی با اشاره به اینکه آنچه در سند برنامه درسی ملی آمده است را مبنا قرار میدهیم، گفت: معلمانی که طی دوران تعطیلی مدارس اقدام به تولید محتوای آموزشی کرده اند میتوانند فایلهای خود را از طریق سایت رشد در سایت آپارات بارگذاری کنند که در صورت تطبیق با معیارهای ما تایید و در سایت برای استفاده عمومی نشر داده میشود. تاکنون نیز 110 معلم تدریسهای خود را برای سازمان ارسال کردهاند که بعد از بررسی برای همگان به اشتراک گذاشته میشود.
مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی با تاکید بر دریافت اعتبارنامه برای محتوای موجود اظهار کرد: هر محتوایی بعد از کسب این مجوز امکان بازگذاری رسمی دارد و معلمان توجه داشته باشند تاییدیه محتوای آنها یک هفته تا 10 روز بعد از بارگذاری تعیین تکلیف میشود. تاکنون نیز مجموعههای مختلقی از بخش خصوصی آثار خود را برای اعتبارسنجی جهت استفاده در آموزش مجازی وزارتخانه به سازمان ارسال کردهاند.
ارسال نظر