معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی از تمدید ثبت مهلت سفارش اینترنتی کتابهای درسی دانشآموزان تا پایان هفته خبر داد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، دکتر اسدالله مرتضایی در گفت و گو با شبکه خبر اظهار کرد: موضوع توزیع کتابهای درسی ماههاست که توسط همکاران ما در بخشهای مختلف در دست انجام است. توزیع کتابهای درسی از منطقه به مدرسه از 25 مرداد آغاز شده و تا 15 شهریور ـ شروع سال تحصیلی ـ در اختیار دانشآموزان قرار می گیرد.
وی در خصوص اینکه چه تعداد از دانشآموزان این کتابها را سفارش داداهاند و یا اینکه در مدارس تحویل آنها شده است؟ افزود: اکثریت قاطع دانشآموزان ثبت سفارش انجام دادهاند و کتابها در مرحله توزیع مدرسهای قرار دارد ولی هنوز حدود 700 هزار نفر از دانشآموزان در سراسر کشور موفق نشدهاند در سامانه سناد و سامانه ثبت سفارش کتابهای درسی ثبت نام کنند. با توجه به اینکه مهلت اعلامی امروز دوشنبه 10 شهریورماه به پایان میرسد، ولی با در نظر گرفتن همین عدد نفراتی که ثبت نام نکردهاند این مهلت را تا آخر همین هفته تمدید کردیم و سامانه ثبت سفارش ما برای ثبت و اصلاح سفارش باز است تا همه این افراد بتوانند در سامانه ثبت نام کنند.
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در خصوص علت تأخیر در انجام ثبت نام این افراد، گفت: عمده این دانشآموزان که موفق به ثبت در سامانه نشدهاند دانشآموزان اول ابتدایی هستند که حدود 270 هزار نفر میشوند. بعد از آنها دانشآموزان ورودی متوسطه اول (پایه هفتم) و ورودی متوسطه دوم (پایه دهم) هستند؛ البته به دلیل تأخیر در اعلام نتایج آزمون سمپاد نیز وقفهای در این بخش پیش آمد. تغییر رشته، تغییر محل زندگی و تحصیل و تکرار پایه نیز از جمله دلایل دیگر تأخیر و یا نیاز به اصلاح ثبت سفارش است. درخواست من از همه عزیزان این است که اگر نیاز به اصلاح ثبت سفارش دارند زودتر این کار را انجام دهند تا هنگام تحویل گرفتن دچار مشکل نشوند و این کتابها به آدرس قبلی آنها ارسال نشود.
دکتر مرتضایی تأکید کرد که سفارش تک جلدی کتابهای درسی نیز هم اکنون فعال میباشد و علاقمندان میتوانند از طریق سامانه ثبت سفارش کتابهای درسی اقدام نمایند.
شایان ذکر است دانشآموزانی که تاکنون اقدام به ثبت سفارش کتاب درسی نکردهاند میتوانند از طریق سامانه irtextbook.ir نسبت به ثبت سفارش اقدام نمایند البته ابتدا باید از طریق سامانه سناد ثبت نام نمایند. افرادی که به دلیل تکرار پایه، تغییر رشته یا محل تحصیل یا زندگی نیاز به اصلاح سفارش کتابهای درسی دارند میتوانند اقدام به اصلاح ثبت سفارش کتابهای درسی خود نمایند.
انتظار میرود با توجه به فرصت باقی مانده، تمامی دانشآموزان در اسرع وقت نسبت به ثبت نام و ثبت سفارش کتاب درسی اقدام نمایند تا کتاب درسی به موقع در اختیار آنها قرار گیرد.
ارسال نظر