رمزینه پاسخ سریع، ظرف و مظروف تربیتی را وسعت می‌بخشد



نشست بررسی روند اقدامات رمزینه پاسخ سریع کتاب‌های درسی در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، در این نشست جمعی از مدیران و مشاوران سازمان پژوهش حضور داشتند که دکتر حسن ملکی ریاست سازمان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت ام ابیها (سلام‌الله علیها) گفت: اگر سرشت انسان و گرایشات وی به سمت اهل بیت نباشد انسان نمی‌تواند در صراط مستقیم قرار بگیرد. احتیاج انسان به اهل بیت از نوع سرشتی و ذاتی است.

وی با اشاره به وصیت پیامبراعظم (ص) افزود : ایشان فرموده که "قرآن و عترت جدایی ناپذیرند" و اگر می‌خواهیم در صراط مستقیم گام برداریم باید با این دو امانت به آبرومندی برسیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درخصوص شعارهای معاندان اسلام گفت: شعارهایی از نوع نسبت گرایی، ‌تلاش برای ترویج دین حداقلی، باوراندن این سخن که عقل و علم برای بشر کفایت می‌کند و نیازی به دین نیست از جمله اهدافی است که توسط اسلام آمریکایی دنبال می‌شود. راه اصیل در این دنیای پرآشوب را باید از طریق توسل به اهل بیت پیدا کنیم و برای کودکان و نوجوانان‌مان نیز صراط مستقیم را در برنامه درسی نمایان کنیم.

دکتر ملکی با اشاره به اقدامات انجام شده درخصوص غنابخشی محتوای کتاب‌های درسی گفت: موضوع QR Code به اندازه خود کتاب موضوع ظریف و با اهمیتی است چون موجب رونق آموزش می‌شود.

وی با اشاره به بعد مهارتی در تهیه و تولید محتوای واقعیت افزوده‌ی کتاب‌های درسی گفت: باید از بعد مهارتی و ابعاد ارزشی، دانش توسعه نیافته و ساحت‌های تعلیم و تربیت، در محتوای واقعیت افزوده‌ی کتاب‌های درسی توجه شود تا اگر موضوعی در بحث آموزش مورد غفلت قرار گرفته با این محتواها جبران شود و این محتواها جامعیت، اتقان، یکپارچگی و سلامت داشته باشد.

دکترملکی تأکید کرد از تمام ظرفیت و امکانات سخت‌افزاری و نرم افزاری سازمان و بنیه کارشناسی در تحقق این مأموریت استفاده  شود.

معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان این مطلب که فعال سازی رمزینه پاسخ سریع ارتباطی به موضوع همه گیری کووید 19 ندارد؛ گفت: ماهیت این اقدام به جهت ماهیت رسانه‌ای کتاب درسی است و ضرورت‌های تربیتی و یادگیری بخصوص در فضای مجازی است. ما می‌خواهیم ظرف و مظروف تربیتی را وسعت ببخشیم و در این خصوص به ذائقه و انتظارات دانش‌آموزان توجه خواهیم کرد.

وی با اشاره به برخی اظهار نظرها در ارتباط با تضعیف نقش معلم در آموزش مجازی گفت: رمزینه پاسخ سریع باعث غنی‌سازی تربیت و یادگیری و تقویت نقش معلم می‌شود و سازمان پژوهش باید در دو بعد تولید محتوا و ارزیابی محتواهای تولید شده اقدام نماید.

در ادامه مدیران حاضر در نشست با بیان دیدگاه‌های خود، میزان پیشرفت فرآیند و طرح‌های پیشنهادی برای کارآیی و اثربخشی فرآیند رمزینه پاسخ سریع در کتاب‌های درسی را بیان کردند.

 

1
امتیاز: 1 (2 رای)

ارسال نظر

Image CAPTCHA