
اهم اقدامات تحولی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی سال 1400 در نشست شورای اقدامات تحولی سازمان تبیین شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، دکتر حسن ملکی در جمع معاونین و مدیران سازمان ضمن تقدیر از فرد فرد اعضاء در همراهی و مجاهدت مدیریتی و اجرایی در پیشبرد برنامههای سازمان؛ به مرور برخی از اقدامات لازم برای سال آتی پرداخت.
مهمترین اقدامات سال 99
وی با اشاره به تدوین 11 راهنمای برنامه درسی که به تازهگی به تایید و تصویب رسیده، گفت: طراحی و تدوین راهنماهای برنامه درسی و راهنمای پیش دبستانی براساس برنامهریزی درسی و سند تحول بنیادین کاری بسیار ریشهای است.
برنامه ویژه مدرسه (بوم)، شبکه ملی رشد بهعنوان یکی از مهمترین اقدامات فناورانه سازمان، رمزینه پاسخ سریع و 4000 هزار عنوان محتوای کتابهای درسی، تولید محتوای الکترونیک تعاملی برای 203 عنوان کتاب با 5700 محتوای مکمل در شبکه ملی رشد، طراحی دورههای جدید در فنی و حرفهای با همکاری سایر معاونتهای وزارتخانه، تولید بیش از 6000 هزار دقیقه الگوی تدریس در مجموعه استودیوهای سازمان، درج معارف انقلاب در کتابهای درسی، تولید 24 پروژه فیلم فنی و حرفهای برای هنرجویان، تولید بستههای تربیت و یادگیری برای شرایط کرونا و ارسال به استانها از جمله اقدامات تحولی است که در سال 99 بدانها پرداختهایم.
طراحی و تدوین برنامه درسی؛ نقطه قوت سازمان
وی افزود: تلقی بنده این است که سازمان در طراحی و تدوین برنامه درسی در نقطه قوت قرار دارد و از منظر حمایتی و مشارکتی و نظارت بر عملکرد استانها در راستای برنامههای درسی نیاز به تقویت بیشتر دارد.
اهم اقدمات سال 1400
معاون وزیر با اشاره به اقداماتی که برای سال 1400 باید انجام شود افزود: اجرای فاز دوم محتوای الکترونیک، تولید الگوها و دستورالعملهای بستههای تربیت و یادگیری و تصویب آنها با رویکرد بهرهمندی جامعه از بستهها، تولید چند نمونه بستههای تربیت و یادگیری بهعنوان فاز آزمایشی برای دو پایه ابتدایی و متوسطه اول، تداوم نصب رمزینه پاسخ سریع روی کتابهای درسی، تهیه الگوی چند تألیفی؛ تولید برنامههای درسی حضوری و غیرحضوری متناسب با اوضاع کرونایی، برنامهریزی مدون برای رشته علوم و معارف اسلامی؛ اعتبارسنجی و ارزشیابی تولیدات مکتوب و الکترونیکی سازمان از جمله مواردی است که در سال 1400 باید دنبال شود و مورد اهتمام مدیران در برنامهریزی عملیاتی و اجرایی قرار گیرد.
دکتر ملکی گفت: ارزشیابی برنامه درسی بخصوص در بخش فنی و حرفهای و کاردانش نیاز به تقویت دارد چراکه ارزشیابی باعث مشروعیت برنامهریزی درسی میشود.
وی در ادامه به برخی اقدامات لازم در حوزه امور اداری و رفاهی، روابط عمومی و عملکرد شورایهای سازمان بهعنوان عقول منفصله اشاره کرد.
انتهای پیام
ارسال نظر