رمزینه‌های سریع پاسخ به قدری مهم است که می‌تواند انقلاب رسانه‌ای در تربیت و یادگیری ایجاد کند



نشست شورای هماهنگی و پیگیری اقدامات تحولی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به‌منظور بررسی پروژه تولید، تدوین و تأمین محتوای رمزینه سریع پاسخ و ارائه گزارش اداره ارزیابی عملکرد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، جلسه امروز دو دستور بررسی پروژه تولید، تدوین و تأمین محتوای رمزینه سریع پاسخ و ارائه گزارش شاخص‌های ارزیابی عملکرد را در برنامه داشت.

در ابتدای این نشست دکتر حسن ملکی معاون وزیر و رئیس سازمان با تأکید بر بهره‌گیری از آثار معنوی و روحی ماه مبارک رمضان و قدر دانستن این ماه بیان داشت: امیدوارم در مدت زمان باقی مانده از این ماه پر برکت تلاش کنیم از طریق مقابله با تمایلات نفسانی و تقویت ابعاد معنوی و روحی، بهره لازم را ببریم.

وی با اشاره به آیه شریفه "کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِن قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ" متذکر شد: این آیه شریفه نشان می‌دهد که روزه از سوی خداوند متعال برای همه ادیان در نظر گرفته شده و ماه رمضان در فطرت همگان وجود دارد به نوعی که یک رابطه علی و معلولی وجود بین علت و معلول یعنی روزه گرفتن به عنوان علت و کسب تقوای الهی به‌عنوان معلول مد نظر قرار گیرد.

 دکتر ملکی ادامه داد: برنامه‌های سال 1400 به همه دفاتر ابلاغ شده و از آن‌ها نباید چیزی کم و زیاد شود؛ این مصوبات سازمانی باید با کنار گذاشتن تردیدها به‌صورت مجاهدانه اجرایی شود.

وی با اشاره به ابلاغ مسؤولیت تدوین محتوای آموزشی و تربیتی در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک که در جلسه هیأت امنای سازمان تعلیم و تربیت کودک توسط وزیر آموزش و پرورش به دکتر ملکی اعطا شد؛ گفت: این ابلاغ  اهمیت بسیاری دارد و باید تلاش کنیم برای مهرماه بسته آموزشی پیش از دبستان با رویکرد فطرت‌گرایی توحیدی را آماده کنیم. تمام تلاش خودمان را انجام می‌دهیم تا بسته تربیت و یادگیری مبتنی بر فطرت‌گرایی تولیدی آماده شده و در اختیار فرزندان ایران اسلامی قرار گیرد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در خصوص الگوی چندتألیفی خطاب به شورای هماهنگی علمی سازمان گفت: معتقدم باید به‌جای چندتألیفی بگوییم چند بسته‌ای. این مسئله یک امر فوری است و قبلاً هم کارهایی صورت گرفته اما مسؤولان مربوطه در سازمان باید هرچه زودتر کمیته‌های مربوطه را تشکیل دهند.

وی به موضوع تفاهم‌نامه‌های سازمان با نهادهای دیگر اشاره کرد و خواستار دقت بیشتر بخش‌های مختلف سازمان به اجرای تفاهم‌نامه‌های قبلی و انجام تفاهمات جدید با بخش‌های مهم شد.

 دکتر ملکی در بخش دیگری از این جلسه بر اهمیت محتوای کتاب‌های درسی تأکید کرد و افزود: این محتوا با نظر کارشناسی آماده می‌شود و باید بیشترین دقت در انتخاب آن صورت گیرد.

در ادامه معاونان و مدیران کل سازمان نیز نظرات و پیشنهادات خود را نیز مطرح کردند. دستور جلسه اول با ارائه گزارش توسط افشار بهمنی مدیرکل دفتر فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش و معاونین این دفتر آغاز شد و در ادامه حسین سوزنچی گزارش فعالیت‌ها و اقدامات دفتر متوسطه نظری و عمومی را بیان کرد. هر دو دفتر به ارائه گزارش از فرآیند تولید و تأمین محتوای رمزینه پاسخ سریع پرداختند.

دکتر ملکی در جمع‌بندی پایانی این نشست گفت: از مطالب ارائه شده در این نشست خرسند شدم چرا که می‌بینم عزمی وجود دارد که این کار صورت گیرد. از همکاران دفتر فنی‌وحرفه‌ای می‌خواهم شیوه‌نامه‌های دقیقی را برای ضمیمه شدن به قراردادها آماده کنند تا آن شرکت های مجری بدانند بر چه اساسی و با چه استاندارد دقیقی باید انتظارات سازمان را برآورده کنند.

وی ادامه داد: رمزینه‌های سریع پاسخ به قدری مهم است که می‌توانم از آن به‌عنوان انقلاب رسانه‌های تربیت و یادگیری نام ببرم. برای اینکه تحولات عمیق مورد انتظار ما در سازمان پژوهش تحقق پیدا کند باید کتاب‌های درسی را غنی‌سازی کنیم که یکی از روش‌های غنی‌سازی همین است که دانش‌آموز از طریق گوشی همراه خود به دانش، اطلاعات و مهارت دست یابد.

انتهای پیام

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA