سازمان پژوهش و معاونت ابتدایی بر تعامل و مشارکت بیشتر با یکدیگر تأکید کردند



نشست مشترک مسئولان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش  در محل این سازمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی لطیفی سرپرست سازمان پژوهش ضمن تأکید بر جایگاه مهم آموزش ابتدایی در وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: تعامل با بخش‌های مختلف وزارتخانه یکی از الزامات تحقق اهداف سازمان در فضای واقعی آموزش و پرورش کشور است و در این میان معاونت آموزش ابتدایی اهمیت زیادی دارد.

سپس دکتر رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش براهمیت جایگاه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و لزوم تعامل و هم‌افزایی این سازمان و معاونت ابتدایی تأکید کرد.

اهمیت پرهیز از نگاه خطی به فعالیت سازمان پژوهش در تهیه و تدوین برنامه درسی و کتاب‌های آموزشی و عطف توجه به برقراری ارتباط تعاملی با معاونت‌های آموزشی در فرآیندهای برنامه‌ریزی درسی، لزوم پرداختن به محتواها و ابزارهای آموزشی متنوع و حرکت به سمت بسته‌های تربیت و یادگیری و ضرورت ارتقای سطح همکاری‌های مشترک میان سازمان پژوهش و معاونت آموزش ابتدایی از جمله مواردی بود که دکتر حکیم‌زاده برای همکاری مشترک با سازمان پژوهش برشمرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه توضیحاتی را درباره سه برنامه ویژه «بسته تحولی خوانا»؛ «آموزش مهارت‌های برنامه نویسی و سواد دیجیتالی» و «طرح اتقان (ارتقای توانمندی‌های قرآنی معلمان و مربیان دوره ابتدایی)» ارائه کرد. این سه برنامه در کنار برنامه درسی آموزش عشایری از جمله اقداماتی هستند که در ارتباط مشترک میان دو مجموعه سازمان پژوهش و معاونت ابتدایی در حال پیگیری هستند.

دکتر علی محبی معاون برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش نیز با تأکید بر نگاه مثبت به همکاری‌ مشترک میان دو مجموعه، گفت: هم‌افزایی و انسجام بیشتر و پرهیز از موازی کاری از اقداماتی است که می‌تواند تعاملات ما با همه بخش‌ها به ویژه معاونت آموزش ابتدایی را ارتقا دهد.

در این نشست، سید محمدحسینی مدیرکل دفتر دبستانی و صفرعلی یازرلو مدیرکل توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری معاونت آموزش ابتدایی و همچنین، حجت‌الاسلام حمید محمدی رئیس حوزه تربیت و یادگیری قرآن و عربی، حمید یزدانی رئیس حوزه تربیت و یادگیری کار و فناوری،  محمدصالح مذنبی مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی و ملاحت نجفی عرب رئیس حوزه تربیت و یادگیری زبان و ادبیات فارسی دیدگاه‌ها و ملاحظات خود را مطرح کردند.

دکتر لطیفی سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در انتهای جلسه ضمن تأکید مجدد بر اهمیت رابطه مستمر با بخش‌های دیگر وزارتخانه به‌عنوان یک اصل مهم، نقش معاونت آموزش ابتدایی و معلمان را در سه زمینه «طراحی برنامه درسی»، «مشارکت در تأمین اجزای بسته‌های تربیت و یادگیری» و «تغییر ذهینت و نگرش معلمان از کتاب‌محوری به سمت پذیرش بسته‌های تربیت و یادگیری» حائز اهمیت دانست و  پیشنهاد داد برای هم‌افزایی بیشتر، جلسات منظمی در سطوح مختلف سازمانی میان دو مجموعه برگزار شود.

انتهای پیام

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA