توجه به مدارس مناطق محروم حاشیة شهرهای بزرگ، لازمة کاهش نرخ ترک تحصیل در آموزش و پرورش است



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، دکتر محی الدین بهرام محمدیان افزود: مطالعات پژوهشگران حوزة تعلیم و تربیت نشان می‌دهد ترک زودهنگام مدرسه به‌شدت با در حاشیه‌ماندگی ارتباط دارد. نوجوانانی که مدرسه را قبل از دبیرستان ترک می‌کنند فرصت‌های محدودی برای شناسایی توانایی‌های خود و به‌کارگیری مهارت‌های یادگیری خود دارند‌.

معاون پژوهشی وزیر افزود: پژوهش‌های خارجی نیز در کشورهای مختلف همین موضوع را تأیید می‌کند که عواملی مانند ثروت، خانواده، فقر، کودک، جنسیت و محل اقامت و اسکان خانواده تأثیر مستقیم داشته و از عوامل مؤثر بر نرخ ترک تحصیل است این نمونه تحقیقات در کشورهایی همچون انگلستان، اسپانیا، امریکا توسط یونسکو در گزارش جهانی پایش آموزش برای همه منعکس شده است.

وی تأکید کرد: به‌منظور تحقق و گسترش عدالت آموزشی توجه به مدارس مناطق محروم و حاشیه شهرهای بزرگ الزامی است و ضروت دارد برای کاهش نرخ ترک تحصیل در آموزش و پرورش، این مدارس جزو مدارس لازم‌التوجه باشند.

دکتر محمدیان یادآور شد: ارائه و دریافت آموزش‌های درخور و مناسب می‌تواند چرخة بهتری از فرصت‌های زندگی را برای دانش‌آموزان به‌وجود آورد و سطح بهره‌مندی کشور را به لحاظ افزایش نرخ بهداشت و سلامت اشتغال و امنیت بهبود ‌بخشد.

محمدیان ضمن تأکید بر فعالیت دستگاه آموزش و پرورش در پوشش کامل لازم‌التعلیم و مبارزه با بی‌سوادی توسط نهضت سوادآموزی، هدف آتی آموزش و پرورش را ارتقاء کیفیت و بهبود آموزش‌ها در دوره ابتدایی و متوسطه اعلام کرد.                          

4
امتیاز: 4 (1 رای)

ارسال نظر

Image CAPTCHA