رویکرد ما در روابط عمومی ادراکی و مبتنی بر عاطفه است



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نقل از  پانا، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان که امروز 21 دی 94 در جلسه "یک روز با درهای باز" و با حضور مدیران و کارشناسان روابط عمومی مناطق 19 گانه شهر تهران در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی سخن می‌گفت در بیان اهمیت روابط عمومی در نظام آموزش و پرورش کشور گفت: مجموعه کارهایی که در آموزش و پرورش اتفاق می افتد باید آثار و تبعات مثبت خود را در زندگی مردم نشان دهد که ما هنوز نتوانستیم آن را نهادینه کنیم.

وی افزود: امروز حضور مردم در مجموعه آموزش و پرورش بیشتر به عنوان مشترک است نه مشارکت‌کننده؛ یعنی مردم از خدمات استفاده می کنند اما در نوع خدمات و ساخت و پرداخت و ارائه خدمات خیلی اثرگذار نیستند؛ درحالی که آموزش و پرورش با مردم باید رابطه تنگاتنگ داشته باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ارتباط میان خانواده ها و مدارس که در غالب انجمن اولیا و مربیان صورت می گیرد هم چندان موثر نیست. ارتباط ما با خانواده ها یا بحران‌مدار است یا اقتصادمدار؛ یعنی تنها وقتی با خانواده‌ها تماس می‌گیریم که مشکلی پیش آمده باشد یا کمک مالی می‌خواهیم. البته ما از کمک خانواده ها در مدارس استفاده می کنیم ولی این درگیری هم از نوع منفعل است .

محمدیان در ادامه به بحث روابط عمومی و نقش آن در ایجاد یک ارتباط موثر پرداخت و گفت: در دنیای امروز دیگر ارتباطات یک‌سویه و حتی دوسویه نیست، امروز بحث ارتباطات شبکه ای و چندسویه است و در این سیل اطلاعاتی که از هرسو در جریان است، مجموعه ای از اطلاعات به روابط عمومی‌ها می‌رسد ولی روابط عمومی نباید در اطلاعات غرق شود، باید اطلاعات را پالایش کند؛ یعنی باید از فیلترینگ هوشمند استفاده کنیم.

وی افزود: البته فیلترینگ هوشمند به این معنی نیست که نرم افزاری طراحی کنیم که برخی موضوعات را فیلتر کند. هوشمندی به این معنی که اطلاعات پیرامون خود را تبدیل به دانش کنیم. information را به knowledge تبدیل کنیم. چون Information (اطلاعات) اضطراب‌آور است و این knowledge (دانش) است که آرامش می‌آورد. لذا ما نیازمند ارتباطات چندسویه مبتنی بر هوشمندی هستیم تا به ما در تصمیم گیری کمک کند. 

رییس سازمان پژوهش در توصیف روابط عمومی گفت: روابط عمومی برای هر دستگاه گوش است، چشم است، زبان است ولی تنها اینها نیست، روابط عمومی موجودی زنده است با درک و فهم و عاطفه

2
امتیاز: 2 (1 رای)

ارسال نظر

Image CAPTCHA