به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در پی تاکید دکتر فانی مقام عالی وزارت آموزش و پرورش در خصوص تشکیل جلسه و پیگیری و استخراج نتایج گزارش مک دونالد و کاربست آن در آموزش و پرورش صبح امروز نشستی با حضور سرپرست دانشگاه فرهنگیان، معاونان آموزش ابتدایی، متوسطه، تربیت بدنی و سلامت و مرکز سنجش در حوزه ریاست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش تشکیل شد.
در این نشست دکتر علیرضا عصاره سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با حضور مدیر داده پردازی تیمز و پرلز پژوهشگاه اقدام به ارایه گزارشی کامل در خصوص مک دونالد کرد.
دکتر عصاره افزایش سقف ساعات آموزشی در مدارس، توجه به شاخص های بارز معلمی، توجه به وضع دانش آموز در مدرسه و منزل و توجه به ویژگی های متفاوت دانش آموزان را از اهم موارد قابل بررسی در آموزش و پرورش برشمرد.
در ادامه نشست بر تجهیز و تکمیل مدارس روستایی و نیازمند شهری تاکید شد.
در جلسه صبح امروز مسئولان وزارت آموزش و پرورش در دفتر پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش تشکیل و احیای کارگروه پژوهشی مطالعات تیمز و پرلز به منظور تحلیل داده ها و انعکاس نتایج در سطوح مختلف آموزش و پرورش از جمله عوامل مهم استحکام روابط پژوهشگاه با دیگر حوزه های آموزش و پرورش معرفی شد.
گفتنی است: در این نشست با توجه به در پیش بودن زمان برگزاری مطالعه پرلز 2016 طی فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده به تشکیل کارگروه مشترک پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و معاونت آموزش ابتدایی برای انجام تمهیدات لازم تاکید شد.
عصاره سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با اشاره به تاکید دکتر محمدیان معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در خصوص کاربرد نتایج تیمز و پرلز در راستای بهبود عملکرد آموزش و پرورش اظهار داشت: کاربست این نتایج ارتقای کیفی امور آموزشی و پرورشی کشور را به همراه دارد.
وی برقراری عدالت آموزشی را از نکات برجسته و قابل توجه در امور مدیریتی خواند و افزود: سرمایه گذاری و افزایش نگاه در بخش های نیازمند آموزش و پرورش بهبود روند کار را به همراه دارد.
در پایان این نشست با اشاره به ابتکار عمل پژوهشگاه برای اولین بار در زمینه داده کاوی و تحلیل گزارش های تیمز و پرلز خاطر نشان شد: پژوهش و پژوهشگری به مثابه نورافکنی فعال مسیر حرکت همگان را روشن و میسر خواهد کرد.
ارسال نظر