بهبود جایگاه ایران در آزمون های تیمز و پرلز



 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی، دکتر عصاره با ابلاغ سلام گرم دکتر محمدیان که به دلیل حضور در جلسه ای دیگر نتوانستند در کارگاه حضور یابند افزود: خوشبختانه نتایج تیمز و پرلز نشان می دهد، جایگاه ایران در چند سال اخیر از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.

وی با اشاره به گزارش مک دونالد در خصوص بهبود جایگاه ایران اضافه کرد: مک دونالد که عملکرد دانش آموزان ایرانی  از سال 2002 تا 2011 را رصد نموده اذعان کرده است؛ وضعیت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ایرانی از رشد ارزشمندی برخوردار شده و این امر سبب شد تا کارشناسانی را ما مور بررسی علل این رشد نمائیم.

وی با بیان این مطلب که وزیر محترم آموزش و پرورش و ریاست سازمان پژوهش مبنی بر استفاده از نتایج این آزمون ها افزود: این آزمون ها که به صورت استاندارد در 60 کشور به اجرا گذاشته می شود نه تنها عملکرد تحصیلی فرد را در کشور که در منطقه و جهان را مقایسه و نشان می دهد که دانش آموز بین سایر همکلاسی های خود در منطقه و جهان چه جایگاهی دارد.

عصاره تصریح کرد: این آزمون ها همچنین رابطه سایرعوامل موثر در فرایند یاددهی- یادگیری ازجمله فضای آموزشی، امکانات، معلم، روش تدریس، محتوا و...  بر پیشرفت تحصیلی را نیز مورد پایش قرار می دهد که داده های آن برای پژوهشگران به ویژه دانشجویان دوره های ارشد و دکتری می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA