مینا رییسی از محققان این طرح در گفتوگو با خبرنگار ایسنا هدف از طراحی و ساخت این ربات را آموزش زبان انگلیسی با استفاده از ربات دانست و گفت: در این طرح ربات به عنوان کمک معلم در نظر گرفته شده و بر این اساس تمام برنامههای تعاملی را بر روی آن اجرایی کردیم.
وی با تاکید بر اینکه این ربات یک ربات تعاملی است، اظهار کرد: امکان پرسش و پاسخ در این ربات دیده شده است. زبانآموزان باید بر اساس پرسشی که ربات از آنها میپرسد، پاسخ دهند و زمانی که پاسخ داده شد، نام زبانآموز در ربات ذخیره خواهد شد و به وی امتیاز داده میشود.
رییسی اضافه کرد: در این ربات تنها امتیازات مثبت زبانآموزان ذخیرهسازی میشود و بر اساس آن درباره آنها ارزیابی صورت میگیرد.
این محقق ادامه داد: بر اساس امتیازات دریافت شده به زبان آموزان اجازه داده میشود که بازی رایانهای انجام دهند. این بازی شامل اطلاعات زبانآموزی است که در قالب بازی به زبانآموزان آموزشهای لازم داده خواهد شد.
این دانشآموخته دانشگاه آزاد اصفهان یادآور شد: نتایجی که از تستهای انجامشده به دست آمد، نشان داد که زبان آموزان استرس کمتری برای صحبت کردن به زبان انگلیسی داشتند، ضمن آنکه شرکت زبانآموزان در فعالیتهای کلاسی بیشتر شد.
رییسی اضافه کرد: از آنجایی که با استفاده از این ربات، روشهای سنتی به کنار گذاشته شد، از این رو کلاس آموزشی با نشاط بیشتری برگزار میشود و پیشبینی ما این است که هر فردی برای خود این ربات را داشته باشد تا از این طریق بتواند اقدام به زبانآموزی کنند.
وی اتصال به اینترنت را از دیگر قابلیتهای این ربات نام برد و اظهار کرد: این ربات در برخی موارد پاسخ سوالاتی که پرسیده میشود را نمیداند؛ از این رو میتواند با اتصال به اینترنت، اطلاعات لازم را از گوگل جستجو کند و در اختیار زبانآموزان قرار دهد.
رییسی با اشاره به نحوه تعامل این ربات با انسان، توضیح داد: این ربات به زبان انگلیسی برنامهریزی شده و به سوالاتی که به فارسی به آن ارائه شود، پاسخ نخواهد داد؛ علاوه بر آن در صورت بروز اشتباهی در گفتار زبانآموزان، آن را اصلاح میکند.
ارسال نظر