
بطحایی گفت: با نظارت مستمر و پیگیر مانع ورود کتابهای کمک آموزشی به مدارس میشویم و اگر لازم باشد مجوز انتشار چنین کتابهایی را لغو میکنیم.
به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش وپرورش کشور، که صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش ها و زحمات مدیران کل آموزش و پرورش استان ها در آغاز سال تحصیلی، ضمن مروری بر استراتژیها و برنامههای سال گذشته و همچنین برنامههای سال تحصیلی آینده، اظهار کرد: اگر به طور دائم برنامههای خود را با چشم انداز مطابقت ندهیم و جهت حرکت مان را تنظیم نکنیم، خواهیم دید همه انرژی هایمان در فعالیت های روزمره صرف شده است، در حالی که باید به سمت رشد و تعالی و اجرایی شدن سند تحول بنیادین برویم و به چشم انداز مورد نظر دست پیدا کنیم.
مسائل غیر مهم سازمانهای دیگر در آموزش و پرورش بسیار مهم است
بطحایی تصریح کرد: مسائلی که در سازمان های دیگر به نظر مهم نمی رسد در آموزش و پرورش بسیار مهم است و باید مدیران ما کوچکترین مسایل را جدی بگیرند و برای آن برنامه داشته باشند و در سال تحصیلی جاری جهت گیری ها براساس چشم اندازها تنظیم خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت اجرایی شدن سند تحول، گفت: مهمترین برنامهای که آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری پیش روی خود دارد، استقرار سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و فقط این برنامه در دستور کار همه مدیران است که برای استقرار سند تحول بنیادین اقدامات پیش زمینه ای لازم را داشتیم و در طی جلسات متعدد تصویب زیر نظامها، تنظیم ساختار استقرار و شاخصهای آن، تشکیل کارگروهها، تنظیم برنامه اجرایی سند تحول و اهداف دوره های تحصیلی را داشتیم.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: سلسله مراتب سیاستگذاری آموزشی با تصویب اهداف دورههای تحصیلی تکمیل شده است و اجرای برنامههای زیر نظامها به معنای اجرای سند تحول و استقرار آن است و شاخصهای ارزیابی استقرار سند تحول، در واقع همان کمیت و کیفیت پیش بینی شده در زیر نظام ها است.
باید آفتهای گذشته سند تحول را رفع کنیم
بطحایی گفت : زیر نظام راهبردها و برنامه های تفصیلی تدوین شده است که بر اساس زمینه های اجرای مطلوب سند تحول بنیادین تنظیم شده است و در اجرا و استقرار سند تحول بنیادین باید دقت داشته باشیم تا آفت هایی که در گذشته به اجرای سند تحول خسارت وارد کرده است، رفع شوند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خط مشی های برگرفته از زیر نظام های شش گانه سند تحول را در دو رویکرد پیگیر هستیم، تصریح کرد: رویکرد اول برنامه هایی است که ناظر بر تحول در آموزش و پرورش است و در آن می خواهیم روش اداره آموزش وپرورش را تغییر بدهیم و و رویکرد دیگر مبتنی بر تغییر و تحول در محتوای درسی و آموزشی است.
مدرسه رکن و کانون اصلی در نظام تعلیم و تربیت
بطحایی ، مدرسه را رکن و کانون اصلی در نظام تعلیم وتربیت دانست و اظهار کرد: راه نجات آموزش وپرورش موضوع مدرسه محوری است و مدرسه باید چابک و چالاک و ورزیده باشد و مسائل و مشکلات آن توسط نهادهای مدرسه ای حل شود و از این مسیر است که مدرسه می تواند جای خودش را در نظام سیاستگذاری پیدا کند.
ارسال نظر