دکتر محمد حسن حسنی



مرگ مدرسه، تکرار انحراف مدرسه از اصالت خود

برخلاف فلسفه غرب که بر محور دکارت می‌چرخد و بر دوگانگی تکیه دارد، فلسفه ملاصدرا بر وحدت در عین کثرت تاکید کرده است. در تبیین مدرسه و دلایل کارکرد و عدم کارایی مدرسه مشغول شدن بر دوگانگی‌هایی مانند مرگ مدرسه و یا حیات مدرسه موجب هدر دادن زمان می‌شود که در شرایط کنونی برای نظام آموزش و پرورش ارزشمند است. این مشغولیات آکادمیک نه تنها کمکی به اثربخشی مدرسه نمی‌کند بلکه انحراف تاریخی مجددی را در مسیر رشد مدرسه بوجود خواهد آورد که دیگر برگشتی نمی‌توان برای آن به تصویر کشید.



گام دوم و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور

برکات انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته زیربنایی مستحکم را برای ساختن بنای تمدن بزرگ اسلامی بر روی  دستاوردهای چهل ساله فراهم ساخته است. این دستاوردها چه نیکو در سوره مبارکه احقاف، نوید داده شده "ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا فلا خوف علیهم ولا هم یحزنون"  کسانی که می‌گفتند پروردگار ما الله است سپس استقامت کردند، نه ترسی برای آنان است و نه اندوهگین می شوند. چهل سال ربنای یک ملت، چهل سال استقامت در مقابل فشار و تحریم ها و چهل سال نترسیدن و اندوهگین نشدن از نثار بیش از دویست‌هزار شهید، زیربنای مستحکمی را برای امیدواری به ساختن آینده برای ملت بزرگ ایران اسلامی رقم می‌زند. 



پته آموزشی؛ حق انتخاب یا مالکیت؟

پته آموزشی از روشهایی است که دسترسی والدین را به مدارس افزایش می‌دهد و سبب ایجاد حق انتخاب مدرسه برای والدین می شود.