ارزشیابی توصیفی



چالش رسیدن به حداقل استانداردها در دوره ابتدایی و ارزشیابی توصیفی

از هر سه دانش آموزی که در دوره ابتدایی دراختیار داریم یک نفر به حداقل استانداردهای ما نمی‌رسد یعنی خواندن و نوشتن و یا چهار عمل اصلی را به طور کامل بلد نیست.



تست های چند گزینه در تضاد کامل با ارزشیابی توصیفی در دوره ابتدایی است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: باتوجه به اینکه تست های چند گزینه در تضاد کامل با ارزشیابی کیفی توصیفی در دوره ابتدایی است، این آزمون حذف شده است.



نتایج «بازخورد ارزشیابی توصیفی در کلاس درس» بررسی می شود

دبیرشورای هماهنگی علمی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از برگزاری نشست بررسی و تحلیل «نتایج بازخورد ارزشیابی توصیفی در کلاس درس» در روز چهارشنبه خبر داد.



سعی کردیم نمره گرایی را در مدارس کاهش دهیم

مدیرکل تالیف کتاب‌های درسی ابتدایی و متوسطه نظری گفت: طی سال های اخیر سعی کردیم نمره گرایی را در مدارس کاهش دهیم. ارزشیابی توصیفی یکی از اقداماتی بود که در این جهت انجام شد.



نمی‌توان ارزشیابی کیفی‌‌‌‌‌‌‌‌ ـ‌ توصیفی را کنار گذاشت

دکتر محمد حسنی عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش: ارزشیابی کیفی‌ ـ‌ توصیفی ایده‌‌ای بود که در نظام‌های آموزشی بسیاری از کشورهای جهان تجربه شده بود.



راهنمای معلم در ارزشیابی توصیفی روی سایت سازمان پژوهش قرار گرفت

کتاب « راهنمای معلم در ارزشیابی توصیفی» روی سایت سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نشانیhttp://www.chap.sch.ir  قرار گرفت.



ارزشیابی توصیفی حذف نمی‌شود

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تأکید بر عدم حذف ارزشیابی توصیفی، گفت: پیشنهاداتی برای برخی دروس پایه‌های پنجم و ششم به صورت ارزشیابی کمی و نمره‌ای وجود دارد که در دست بررسی است.



ارزشیابی کیفی توصیفی و چالش افت تحصیلی

یکی از چالش­هایی که ارزشیابی کیفی توصیفی با آن درگیر است چالش افت تحصیلی یا به اصطلاح عامیانه آن بی­سواد بالا آمدن دانش آموزان است. این موضوع پیچیده­ترین چالش­هاست که منشاء انتقادات فراوانی هم شده است.



ارزشیابی توصیفی دانش آموز به معنای قبولی بی‌قید و شرط نیست

یک عضو هیات علمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور گفت: عده‌ای فکر می‌کنند ارزشیابی توصیفی یعنی قبولی بدون قید و شرط دانش‌آموزان که این فکر نوعی بدفهمی است و علت آن پیچیدگی موضوع است.



گزارشی از روند اجرای آزمایشی طرح ارزشیابی توصیفی

یکی از محورهای اساسی مسأله، یعنی یادگیری و یاددهی، نظام ارزشیابی تحصیلی است. شواهد بسیاری در دست بود که نشان می داد، ارزشیابی تحصیلی یکی از عوامل مؤثر در بهبود کیفیت این دو باشد. پژوهشها و تحقیقات هم نشان از وجود چنین تأثیری دارد