بزم اندیشه 14



یادگیری باید به صورت یک فرایند مستمر دیده شود

دکتر میر محمد صادقی در بزم اندیشه 14: باید یادگیری را یک فرایند مستمر ببینیم. حوزه های یادگیری جدا از هم نیستند در حالی که بین آنچه در فضای علمی و فضای مدارس اتفاق می افتد تفاوت وجود دارد.



ارزشیابی باید متناسب با توان هر دانش آموز طراحی شود

عضو هیات علمی پژوهشکده علوم شناختی گفت: برخلاف نظام های آموزشی قدیمی که ارزشیابی به مثابه ظرفی است که آموخته های دانش آموزان را در آن ظرف می ریزند در روش شناختی ارزشیابی باید برای هر دانش آموز طراحی شود.



رشد اخلاقی تابعی از رشد عقلانی است

عضو هیات موسس پژوهشکده علوم شناختی با بیان اینکه رشد اخلاقی تابعی از رشد عقلانی است، افزود: بچه ها با درک رابطه علت و معلولی و اولویت دادن به آن به جای شانس، نباید احساس کنند اتفاقات جهان تصادفی است وعلت خاصی ندارد.



پدافند در مقابل علوم شناختی بر عهده آموزش و پرورش است

رئیس هیات امنای پژوهشکده علوم شناختی گفت: بسیاری از کشورها امروزه از علوم شناختی به عنوان سلاح استفاده می کنند و برای پدافند در مقابل علوم شناختی ابتدا باید آنرا بشناسیم و پدافند در مقابل آن بر عهده آموزش و پرورش است.



میزگرد"علوم اعصاب شناختی و یادگیری" برگزار شد

میزگرد"علوم اعصاب شناختی و یادگیری" با حضور دکترسید کمال خرازی، رئیس هیات موسس، دکتریلدا دلگشایی، دکتر مهدی دوایی، دکتر میرمحمدصادقی ازاعضای هیات علمی پژوهشکده علوم شناختی با مدیریت دکتر فرهاد کریمی برگزارشد.



علوم شناختی به تحلیل و درک رویدادهای اجتماعی و سیاسی کمک می کند

دکتر سید کمال خرازی: با استفاده از یافته های علوم شناختی می توان زمینه های بالقوه اختلالاتی مانند خوانش پریشی و درخودماندگی را در کودکان از طریق تصویر برداری عصبی پیش بینی کرد.



چهاردهمین « بزم اندیشه » با سخنرانی دکتر سید کمال خرازی برگزار شد

رئیس پژوهشکده علوم شناختی ایران اظهارکرد: دانشمندان عصب شناس، زبان شناس، روان‌شناس، فیلسوفان ذهن و نظریه پردازان علم رایانه با کمک هم و تعامل با یکدیگر جهت کشف و تبیین کارکردهای شناختی مغزانسان تلاش می کنند.



بزم اندیشه و گام چهاردهم

دبیر سلسله نشست‌های علمی بزم اندیشه از برگزاری چهاردهمین نوبت از این برنامه ها با حضور دکترسید کمال خرازی در روز دوشنبه 3 آبان ماه خبر داد.