یادگیری باید به صورت یک فرایند مستمر دیده شود



به گزارش خبرنگار پانا؛ محسن میرمحمد صادقی یکی از اعضای میزگرد به ارائه سخنان خود با موضوع یادگیری عمیق بر اساس علوم شناختی پرداخت و اضافه کرد: اصولی که درباره مغز به دست آمده که یکی از آنها خاصیت منحصر به فرد بودند است. همه مغزها در همه امور خوب نیستند و مغز مداوم در حال تغییر است. یادگیری کارکردی شبکه ای دارد یعنی ارتباطی بین یادگیری های قبلی و بعدی وجود دارد .

وی ادامه داد: این آموزه ها منجر به یکسری دلالت می شود که از آن جمله این است که مغز تغییر پذیر است و باید یادگیری را یک فرایند مستمر ببینیم. ما در دانش حوزه های جدا از هم نداریم در حالیکه الان بین آنچه در فضای علمی و فضای مدارس اتفاق می افتد تفاوت وجود دارد.

مدرس پژوهشکده علوم شناختی خاطرنشان کرد: نمی توانیم نگاه دیسیپلینی را ادامه دهیم باید به سمت نگاه تلفیقی و پیوند تئوری و عمل برویم .

وی در تعریف یادگیری عمیق گفت: اول اینکه یادگیری با کاربرد ارتباط عمیق دارد. دوما شخص می تواند آموخته هایش را در شرایط جدید به کار ببرد . سوما بین یادگیری قبلی و یادگیری بعدی ارتباط وجود دارد یعنی زمانی که یادگیری به آموخته های قبلی وصل شود تبدیل به دانش عمیق می شود .

 میرمحمدصادقی با اشاره به اصول حاکم بر مغز و نگاه متفاوت بر مفهوم یادگیری گفت: از این اصول دلالتهایی استخراج می شود که یکی از آنها محیط های یادگیری است که شامل فضای فیزیکی کلاس، طرح درس، معلم و ابزارهای آموزشی است که اگر به اینها شکل دهیم به یادگیری عمیق کمک کرده ایم.

 وی افزود: بحث بازتاب یعنی شرایطی ایجاد کنیم که شخص دانسته های خود را به طور دائم بازتاب دهد و این بیان کردن و بازتاب دادن به یادگیری عمیق در مغز کمک می کند.

این پژوهشگر در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه این دلالت ها می تواند رویکرد متفاوتی را در بحث یادگیری ایجاد کند تا افراد به جای اینکه انبانی از محفوظات باشند به متخصص تبدیل شوند.

1
امتیاز: 1 (1 رای)

ارسال نظر

Image CAPTCHA