مشاور و دستیار رییس سازمان پژوهش نیازسنجی را نقطه اصلی فعالیت ها دانست.
به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حسن ملکی در نشست تبیین قلمرو حوزه های تربیت و یادگیری و دوره های تحصیلی که سه شنبه 26 شهریورماه در سالن جلسات سازمان برگزارشد، اظهارداشت: بخشی از نیازهای ثابت در برنامه درسی وجود دارد که خاستگاه و ریشهها را مورد صیانت قرار داده است و در برنامههای خود وارد میکنیم اما نیازهایی وجود دارد که با ابعاد متغیر برنامه درسی ارتباط پیدا میکند، میتوان این طور بیان کرد که برنامه درسی را دو بخش ثابت و متغیر تلقی میکنیم.
وی ادامه داد: در مرحله نیاز سنجی بخش ثابت به نیازهایی مربوط است که در برنامه درسی ملی خود را نشان داده و مطرح است اما متغیرها مربوط به مسائل اجتماعی و اثرگذار در برنامههای درسی است.
ملکی با اشاره به اینکه نیاز سنجی نقطه اصلی کار ماست، گفت: بنا داریم تا با نگاهی پژوهشی به مباحث این حوزه پردازیم؛ منظور از نگاه پژوهشی معطل کردن و هدر دادن زمان نیست بلکه به برخی تاملات پژوهشی احتیاج داریم تا با آبرومندی علمی از مرحله نیاز سنجی عبور کنیم؛ اگر نیازها به طور صحیحی مشخص نشود گامهای بعدی ما سست خواهد بود؛ الان در این مرحله هستیم و قصد داریم نمونهای از طرح تحقیق را به قصد سامان دهی تعیین نیازها تهیه کنیم.
ارسال نظر