
دبیر اولین جشنوارهی تصویرگری جلد کتابهای درسی دورهی ابتدایی از دریافت 593 اثر تصویرگری و 4 مقاله و پایاننامه خبر داد.
مجید ذاکری در گفتوگو با روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، اظهار داشت: این جشنواره از فروردین 1400 با اهدافی چون ارتقای جایگاه تصویرگری آموزشی، تربیتی و نقش مؤثر آن در نظام تعلیم و تربیت، تحول و ارتقای فرهنگی، هنری و محتوایی جلد کتابهای درسی، شناسایی تصویرگران خلاق، توانمند، متعهد و مشارکت حداکثری آنان در حوزهی کتاب درسی، جلب نظر هنرمندان و تصویرگران به مسائل آموزشی و تربیتی در کتاب درسی و به روز رسانی تصاویر با رویکرد خلاقانه آغاز به کار کرد.
وی افزود: در مهلت مقرر تا پایان تیرماه تعداد 389 هنرمند ثبت نام و اقدام به ارسال اثر نمودند که در مجموع تعداد 593 اثر تصویرگری و 4 مقاله و پایاننامه به این دورهی جشنواره ارسال شد.
ذاکری ادامه داد: در بخش تفکرو پژوهش 12 اثر، علوم تجربی 113 اثر، ریاضی 82 اثر، فارسی (بخوانیم) 136 اثر، فارسی (بنویسیم) 37 اثر ، قرآن 49 اثر، کار و فناوری 8 اثر، مطالعات اجتماعی 31 اثر، هدیههای آسمان 43 اثر، مقاله و پایاننامه 4 اثر دریافت شده و 78 اثر نیز جزو آثار مردودی میباشد.
او خاطرنشان کرد: در حال حاضر آثار رسیده به دبیرخانهی جشنواره روند تفکیک، کدگذاری و آمادهسازی جهت انتخاب و داوری را پشت سر میگذارند؛ انتخاب و داوری آثار طی دو مرحله و از هفتهی سوم مردادماه اجرا و نتیجه اعلام خواهد شد اما پیشبینی میشود به دلیل شیوع ویروس کرونا مدت زمان داوری طولانیتر نسبت به گذشته را شاهد باشیم.
انتهای پیام
ارسال نظر