مدیرکل دفتر برنامهریزی و تألیف کتابهای فنیوحرفهای و کاردانش سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی از هنرستان امام حسن مجتبی(علیهالسلام) در شهرستان پاکدشت بازدید به عمل آورد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، حسن آقابابایی مدیرکل دفتر برنامهریزی و تألیف کتابهای فنیوحرفهای و کاردانش و مجتبی انصاری پور معاون این دفتر بهمنظور جمعآوری اطلاعات مستقیم از مدرسه و شنیدن بی واسطه نظرات معلمان و دانشآموزان، امروز چهارشنبه 25 آبان ماه از هنرستان کاردانش امام حسن مجتبی(علیهالسلام) شهرستان پاکدشت بازدید به عمل آوردند.
در این بازدید سیداصغر میرقاسمی مدیر آموزش و پرورش منطقه، پازوکی و عشرتی مدیران هنرستانهای نوبت صبح و عصر، معلمان و هنرآموزان نیز حضور داشتند و به بحث و تبادل نظر با یکدیگر پرداختند.
هنرستان امام مجتبی(علیهالسلام) 304 هنرجو دارد که در رشتههای حسابداری، مکانیک خودرو، تصویرسازی، تولید محتوا و تابلوسازی برق مشغول به تحصیل میباشند.
جذاب و مناسب نبودن محتوای برخی کتابهای درسی عمومی و تخصصی؛ لزوم روزآمدسازی محتوای برخی کتابها؛ ضرورت تجهیز کارگاهها؛ تجدید نظر برای ارائه برخی دروس در کاردانش؛ لزوم بازنگری در ساعات تدریس درسهای مختلف؛ تقدیر از محتوای کتاب مدیریت خانواده و لزوم بازنویسی محتوای کتاب کارآفرینی و آمادگی دفاعی؛ چرایی عدم ارسال کتاب برای رشته کامپیوتر؛ تجربه تلخ برون سپاری آموزش هنرستانها در گذشته؛ ضرورت ویرایش تصویر کتابها؛ رعایت توازن بین دروس؛ تألیف کتابها به صورت یکپارچه؛ از مهمترین نظرات دبیران این هنرستان بود که مطرح شد.
حسن آقابابایی مدیرکل برنامهریزی و تألیف کتابهای فنیوحرفهای و کاردانش نیز پس از استماع دقیق نظرات همکاران فرهنگی، به سوالات آنها پاسخ داد. وی در خصوص فرایند تألیف و چاپ سپاری کتابهای مختلف فنیوحرفهای و کاردانش، تلاشها و برنامههای دفتر پیرامون روزآمدسازی محتواها و بهروزرسانی استانداردها؛ توجه آموزش و پرورش به رویکرد شایستگی، تعامل و وابستگی این استانداردها به وزارتخانههای دیگر مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، توضیحاتی ارائه کرد.
مدیرکل برنامهریزی و تألیف کتابهای فنیوحرفهای و کاردانش با تأکید بر اینکه تمرکز این دفتر تهیه فیلمهای آموزشی؛ رمزینههای سریع پاسخ؛ عبور از کتاب محوری و بازگرداندن کاردانش به مسیر اصلی فعالیتش است، یادآورشد: چشمانداز و رویکرد آینده ما این است که به سمت تقاضا محوری، استاندارد محوری، مهارت محوری و صلاحیت محوری برویم و در این مسیر باید همگان بدانند که آموزش و توانمندسازی معلمان یک اولویت است.
انتهای پیام
ارسال نظر