هدف تحول بنیادین نظام آموزشی، ابتنا بر ارزش های اسلامی است



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، دکتر علیرضا عصاره در کارگروه شماره 7  از سی و دومین اجلاس مدیران ورؤسای آموزش و پرورش کشور که تحت عنوان «هم سوئی محتواهای آموزشی با برنامه درسی ملی» عصر روز دوشنبه در سالن همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار شد، ضمن تشریح اهداف سند تحول بنیادین نظام آموزشی و برنامه درسی ملی افزود: محتوای کتاب های درسی در گذشته بیشتر اقتباس از کتاب های خارجی بوده که با فرهنگ و ارزشهای اسلامی، همخوانی نداشت و در برخی موارد در تضاد بود.

وی اضافه کرد: در حقیقت می خواهیم نظامی را که بر ارزش های اسلامی ابتناء نداشته، مبتنی بر ارزش های اسلامی تغییر دهیم.

دکتر عصاره با اشاره به استقرار نظام جدید در دوره ابتدایی و متوسطه اول تصریح کرد: سخت ترین دوره، متوسطه دوم است. زیرا ما با رشته ها و عناوین مختلفی مواجه خواهیم شد.

وی در ادامه افزود: در این راستا سه وظیفه مهم را باید همزمان پیگیری نمود. اول آن که مدیران خود برنامه درسی ملی را با دقت مطالعه نمایند. ثانیا به مدیران اجرایی و معلمان آموزش داده شود و ثالثا نیروی انسانی جدید متناسب با هر یک از مقاطع مهیا گردد.

دکتر عصاره استفاده از نیروهای دارای انگیزه قوی و مجرب را یکی از عوامل مهم در موفقیت اجرای طرح های تحولی برشمرد و اضافه کرد: استفاده از نیروهای فاقد انگیزه و کم تجربه و نامرتبط با رشته تحصیلی  موفقیت چندانی در پی نخواهد داشت.

1
امتیاز: 1 (1 رای)

ارسال نظر

Image CAPTCHA