تشکیل جلسه مشورتی برای عملیاتی کردن ورود اسناد خیانت های آمریکا در کتب درسی



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام والمسلمین دکترمحی الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص انتقاد رهبرمعظم انقلاب درباره عدم وجود اسناد خیانت ها و دخالت های دولت آمریکا در کتب درسی، اظهار داشت: این راهبرد جدیدی که مقام معظم رهبری فرمودند نسبت به کتب درسی در آموزش و پرورش و دانشگاه است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان افزود: در این خصوص فورا با برخی ازهمکاران جلسه گذاشتیم و مشورت کردیم که چه کارهایی می توانیم انجام دهیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی یادآورشد: راهکارهای متعدد ومتنوعی را همکاران پیشنهاد کردند که باید در جلسات بعد آنها را تکمیل کنیم.

وی بیان داشت: یکی ازاین راهکار ها این است که این موضوع را در برنامه درسی در نظر بگیریم تا علاوه بر اینکه تاریخ تسخیر لانه جاسوسی و 13 آبان در کتب درسی آمده است، به محتوای اسناد نیز بپردازیم.
حجت الاسلام والمسلمین محمدیان اضافه کرد: راهکار دوم این است که سیر مطالعاتی از اسناد لانه جاسوسی را به صورت موضوعی طراحی کنیم.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به سومین راهکار پیشنهادی، گفت: در مجلات رشد نیز می توانیم به صورت موضوعی بپردازیم.
وی متذکر شد: چهارمین راهکار این است که این کتاب ها در کتابخانه های مدارس قرار گیرد تا دانش آموزان به هنگام نیاز و انجام  پروژه های مطالعاتی به این مطالب دسترسی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان عنوان کرد: برخی از این موضوعات در حال حاضر مطرح شد و امیدواریم بعد ازاینکه همکاران روی ابعاد موضوع تأمل کردند، برنامه خوبی برای اجرای کردن این راهبرد اساسی که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند، انتخاب کنیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در پاسخ به این پرسش که «آیا این موضوع در کتب درسی سال تحصیلی آینده عملیاتی خواهد شد؟»، تأکید کرد: نمی شود گفت 100درصد همه چیز را کاملا انجام خواهیم داد، اما قدم های اولیه برداشته شد.
وی با بیان اینکه احتمالا کارهایی را بتوان انجام داد، تصریح کرد: می دانید که ما در تغییرات کتب درسی به کتاب های درسی در پایه های یازدهم و دوازدهم رسیده ایم و باید این مطالب را چنان جایابی کنیم که متناسب با شرایط دانش آموزان باشد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: ما نمی خواهیم این موضوع را کاری سفارشی، دیکته ای و الصاقی کنیم بلکه باید در متن کتاب ها مستحکم باشد.

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA