توجه به نیازها و مؤلفه‌های اختصاصی معلمان در کرسی های نوآوری و ترویجی ضرورتی انکار ناپذیراست



به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، حجت الاسلام و المسلمین دکترمحمدیان معاون وزیر و رئیس سازمان در چهارمین جلسه کمیته دستگاهیِ کرسی‌های ترویجی(مناظره علمی - عرضه دیدگاه علمی) و تخصصی (نقد، نوآوری و نظریه‌پردازی)، با اشاره به سرمایه انسانی ارزشمند آموزش و پرورش، ارائه نوآوری‌ها، دیدگاه‌های تحول‌آفرین و انتقال تجارب قابل تکرار معلمان را در قالب برگزاری کرسی‌های نوآوری و ترویجی امکان‌پذیر دانست.
معاون پژوهشی وزیر درادامه برنامه‌ریزی و اجرای کرسی‌های ویژه معلمان و اعمال حمایت‌های متناسب از کرسی‌های کامیاب و موفق در این حوزه را مستلزم تدوین آیین‌نامه‌ای مفصل و جامع‌نگر دانست و اظهار امیدواری کرد؛ کمیته دستگاهی سازمان در مهلتی حداقل یکماهه با دعوت از صاحب‌نظران در قالب کارگروه تدوین، این مهم را محقق سازد.
این گزارش می‌افزاید در ادامه هریک از اعضاء نظرات خود را ارائه و پیرامون موضوع جلسه به بحث و تبادل نظر پرداختند. 

شایان ذکر است: اعضای حاضر مبنا قرار دادن آئین‌نامه‌های مصوب و ابلاغی شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را برای تدوین آئین‌نامه برگزاری کرسی‌ها در آموزش و پرورش ضروری و اجتناب ناپذیر دانستند، اما در عین حال توجه به نیازها و مؤلفه‌های اختصاصی معلمان را با توجه به ماهیت و تنوع فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در فرایند مذکور مورد تأکید قرار دادند.

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA