به گزارش مرکزاطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش به نقل از پانا؛ مهدی فیض در دومین نشست اعضای ستاد اجرایی پرسش مهر17 رئیس جمهوری که در ساختمان علاقمندان برگزار شد، اظهارکرد: فعالیت ها در حوزه تعلیم و تربیت امری درازمدت است و اگر حتی یک نفر از این فعالیت ها بهره مند شود، کار ارزشمندی صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه پرورشی با تکیه بر آمار صرف نمی توان فعالیت ها را موردارزیابی قرار داد، در این حوزه فعالیت های کیفی بزرگ که اثربخشی بیشتری دارد، بیش از کمیت موردتوجه است، هرچند کمیت نیز اگر زیاد باشد، مایه خوشحالی است.
فیض با اشاره به این مطلب که پیامبر اسلام (ص) خطاب به حضرت علی (ع) می فرمایند:" اگر به دست تو یک نفر هم هدایت شود برای تو از آنچه در تمام دنیا است، ارزشمندتر است" گفت: اگر در پرسش مهر یک خانواده و یا یک دانش آموز، مقاله ای تهیه کند که در درون خانواده خود بتواند به موضوع خشونت تلنگر بزند، بسیار ارزشمند است. حال اگر 13 میلیون دانش آموز به این پرسش پاسخ دهند و در تعامل با دیگران از خشونت فاصله بگیرند، خیردنیا و آخرت و سرمایه معنوی برای همه خواهد بود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: هدف و وظیفه آموزش و پرورش، فرهنگ سازی برای کاهش خشونت در جامعه و خانواده است، ما باید یاد بگیریم، سخن مخالفان را بشنویم و سلیقه های مختلف را در همه عرصه ها تحمل کنیم .
وی یادآور شد: برای حل معضل خشونت بهترین سن، سنین کودکی و دانش آموزی است و ما می توانیم با فرهنگ سازی مناسب از جنبه های مختلف خشونت در جامعه پیشگیری کنیم .
فیض گفت: سوال پرسش مهر امسال می تواند موجب تغییر نگرش در زمینه خشونت از سطح مدرسه تا سطح دانشجومعلمان شود و بخشی از مشکلات را برطرف نماید .
وی بر تنوع رشته ها در پرسش مهر تأکید کرد و افزود: در این صورت است که مخاطبان بیشتری در پاسخ پرسش مهر شرکت می کنند و انتشار مقوله فرهنگی مطرح شده در پرسش مهر در جامعه به روش بهتر و مناسب تری انجام خواهد شد.
وی بر معنویت جوایز منتخبین پرسش مهر اشاره کرد و گفت: باید مشوق های غیرمادی به منتخبان اهدا شود، زیرا گاهی هدایای مادی به ویژه در سنین پایین تر نمی تواند اثرگذاری عمیق داشته باشد
ارسال نظر