به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدیان در گفتگو با خبرنگار نشریه صدای پژوهش با تاکید بر نقش پژوهش بر ارتقاء جایگاه علمی کشور افزود: اینکه این گونه پژوهش ها می تواند در توسعه آموزش و پرورش نقش داشته باشد، امری بدیهی و ثابت شده است.
وی اضافه کرد: از پژوهشهایی که به کشف و شناسایی چالش ها و تشخیص درست آنها کمک کند تا ما در چرخه انجام کار نادرست گرفتار نشویم و چشم انداز روشنی را پیش روی مسئولان بگشاید؛ استقبال می کنیم.
دکتر محمدیان با اشاره به پژوهش های انجام گرفته در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، افزود: آنچه در پژوهشگاه انجام می شود، صِرفِ پژوهش به معنای Reserch نیست، بلکه کند و کاوی و پویش Inquiry نیز می باشد. بیان دغدغه های اصلی آموزش و پرورش، نوشتن مقالات، برگزاری نشست ها و همایش های علمی قوی و رونق کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره و ارتباط و تعامل با انجمن های علمی مردم نهاد و دانشکده های علوم تربیتی و پژوهشگاه های مشابه ، می تواند جایگاه آموزش و پرورش را بهبود و ارتقاء ببخشد.
وی انجام پژوهش های ارزیاب کتب درسی به منظور بررسی میزان دستیابی به اهداف آموزشی را از جمله فعالیت های پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش دانست که گامی ارزشمند در جهت کاهش ضعف های احتمالی محتوای کتب درسی خواهد بود.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش، تقویت نظام پاداش دهی را گامی موثر در ترغیب اعضای هیات علمی سازمان به پژوهش های علمی و چاپ مقالات در ISI و SCORPUS و ISC ارزیابی کرد و اضافه نمود: متاسفانه امروز شاخه درختان مثمر ما روی دیدار همسایه افتاده و میوه تلاش محققین ما را دیگران می چینند.
ارسال نظر