
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، دکتر محمدیان معاون پژوهش، برنامهریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: سند تحول و برنامه ملی هم آموزش و پرورش را ملزم کرده تا در برنامههای تربیتی و آموزشی خود از رسانههای مختلف و متنوعی استفاده کرده و علاوه بر محیطهای کتاب و یادگیری، محیطهای متنوعی را پیش بینی کند.
حجتالاسلام محیالدین بهرام محمدیان روز گذشته در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص تولید محتوای الکترونیکی اظهار کرد: چند سالی است که بخشی از کتابها و برنامههای درسیمان را بر پایه IT در فضای الکترونیک ارائه میدهیم؛ به همین جهت است که باید هم به صورت آموزشهای رسمی دانش آموزانمان را آموزش دهیم و همچنین معلمان در دورههای کارآموزی شرکت کنند تا بتوانند در این محیط برای ارائه برنامههای آموزشی، تربیتی مجهز باشند.
وی افزود: همچنین برای اینکه بتوانیم این برنامهها را در یک سطح رقابتی ببینیم، جشنواره و همایش تولید محتوای الکترونیکی را در استانها برگزار کردیم که خود این دست ساختهها و تولیدات این جشنواره به بازار کسب و کار هم ارائه میشود و تولید ثروت میکند.
معاون پژوهش، برنامهریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در برنامههای درسی هم در پایه ششم درس علم و فناوری، در پایه دهم تفکر و سواد رسانهای را داریم که جزو آموزشهای رسمی وزارت آموزش و پرورش قرار گرفتهاند و بسیاری از دروس بر همین اساس طراحی شده و ارائه میشوند.
وی تأکید کرد: سند تحول و برنامه ملی هم ما را ملزم کرده تا در برنامههای تربیتی و آموزشی خود از رسانههای مختلف و متنوعی استفاده کنیم و علاوه بر محیطهای کتاب و یادگیری، محیطهای متنوعی را پیشبینی کنیم.
محمدیان ادامه داد: محیط مجازی یا محیط دوم به تعبیر بنده، یکی از فضاهای مختلف و متنوع است که رسانههای الکترونیکی در آن نقش دارند و از آنها به عنوان وسایل آموزشی یاد میشود.
وی در رابطه با اولویتهای معاونت پژوهش وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در سند تحول بنیادین در حوزه این معاونت، پژوهشهای آیندهنگارانه است تا بتوانیم در چشماندازهای 20 ساله ببینیم که نیازهای کشور چه بوده و بر اساس حوزههای علوم انسانی، اجتماعی، اشتغال و کسب و کار دروس را همراه با تقویت هویت ملی اسلامی، ایرانی و انقلابی طراحی کنیم.
معاون پژوهش، برنامهریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: در سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش، بحث تغییر محتواهای آموزشی با رویکرد سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی از اولویتهای مهم به شمار میرود.
ارسال نظر