به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، دکتر عبدالعظیم کریمی اظهار کرد: یافته های ملی مطالعه بین المللی پیشرفت سواد خواندن (پرلز) PIRLS 2016 در قالب یک کتاب 140 صفحه ای منتشر گردید .
وی افزود: در این گزارش ضمن مقایسه جایگاه ایران با پنجاه کشور شرکت کننده در آزمون پرلز 2016، روند عملکرد دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی ایران در طول 15 سال گذشته ( پرلز 2001، 2006، 2011و 2016) در ابعاد مختلف از جمله عوامل پیشینه ایی خانه، مدرسه، بافت آموزشی و حیطه های گوناگون یادگیری خواندن به تفکیک جنسیت و نقاط معیار بین المللی مورد بررسی قرار گرفته است که می تواند منبع مهمی برای تببین نقاط ضعف و قوت نظام آموزشی و ارائه راهکاری های ارتقا و بهبود کیفیت آموزش خواندن در ایران باشد.
دکتر کریمی اضافه کرد: این کتاب در 140 صفحه و با قیمت 160000 ریال توسط انتشارات مدرسه منتشر گردیده است .
در ضمن گزارش ملی مطالعه بین المللی روند آموزش علوم و ریاضیات TIMSS ( تیمز) 2105 پایه چهارم وهشتم نیز با همین ویژگی ها در 160 صفحه توسط انتشارات مدرسه در سال گذشته منتشر گردیده است .
ارسال نظر