مشارکت 670 مؤلف در تألیف کتب درسی/ تدوین ۵۶ کتاب درسی در راستای اجرای سند تحول



به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در دومین نشست بررسی دستاوردها، نقد و نظر و چشم‌انداز سند تحول بنیادین که با حضور معاونین، مشاورین و مدیران کل حوزه ستادی در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار داشت: در کنار سند تحول بنیادین 2 سند بالادستی شامل سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و مصوبات نهادهای قانونگذار وجود دارد.

وی تدوین 56 کتاب درسی، 51 کتاب راهنمای معلم، 3 عنوان کتاب کار و تولید و 20 فیلم آموزشی مدرسان را از جمله فعالیت‌های انجام شده در اجرای سند تحول برشمرد و عنوان کرد: «تفکر و پژوهش»، «تفکر و سبک زندگی»، «کار و فناوری»، «کارگاه کارآفرینی و تولید»، «تفکر و سواد رسانه‌ای» و «انسان و محیط زیست» از جمله عناوین کتاب‌های درسی جدیدالتألیف است که در اثنای اجرای سند تحول، تدوین و در مدارس ارائه شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان افزود: ایجاد سامانه اعتبارسنجی کتاب‌های جدیدالتألیف، مشارکت در تولید بسته‌های آموزشی شاخه‌های فنی وحرفه‌ای و مشارکت 670 مؤلف در تألیف کتب درسی از جمله اقداماتی است که درخصوص چرخش از انحصارانگاری در تربیت به مشارکت جویی و مسئولیت پذیری صورت گرفته است.

وی گفت: عدم آموزش معلمان برای تدریس کتب جدید، عدم ایجاد بستر برخی تکالیف و عدم نیازسنجی در حوزه زبان آموزی خارجی از جمله نقاط ضعف اجرای سند تحول است.

2
امتیاز: 2 (1 رای)

ارسال نظر

Image CAPTCHA