نخستین نشست تخصصی بحث و گفتگو در زمینه تیمز و پِرلز برگزار شد



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نقل از پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، نخستین نشست تخصصی بحث و گفتگو در زمینه ظرفیت ها و فرصت های پژوهشی بر اساس نتایج مطالعات بین المللی تیمز و پرلز با حضور اعضای هیات علمی ،کارشناسان و پژوهشگران پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در روز دوشنبه دهم اردیبهشت از ساعت 10:30 تا 13در محل سالن جلسات پژوهشگاه برگزار گردید.

در آغاز این نشست دکتر عبدالعظیم کریمی مدیرمرکز مطالعات بین المللی تیمز و پرلز ضمن معرفی اجمالی چارچوب، ویژگی ها و مهم ترین نتایج مطالعات بین المللی ریاضی،علوم، سواد خواندن، ظرفیت ها و دستاوردهای تیمز و پرلز را برای انجام پژوهش های کاربردی آموزشی در چهار محور پایشی، تشخیصی، تبیینی، و بهبود بخشی در راستای اهداف سند تحول و ارتقای کیفیت آموزشی در سه درس علوم ، ریاضیات و سواد خواندن ارائه نمودند.

سپس سرکار خانم دکتر بخشعلی زاده از همکاران مرکز تیمز و پرلز با معرفی منابع و سایت های قابل دسترسی تیمز و پرلز، روشهای استفاده از نتایج تیمز و پرلز را با توجه به تنوع امکانات موجود مطرح نمودند. ایشان با تاکید بر جنبه های تشخیصی سوالات تیمز و پرلز شیوه تحلیل پاسخ دانش آموزان به سوالات برای شناسایی مشکلات آموزشی و برنامه درسی را رائه نمودند.

سپس دکتر مسعود کبیری همکار دیگر مرکز تیمز و پرلز، ضمن بیان پیش فرض ها و پیش شرط های استفاده از داده های تیمز و پرلز، شیوه های فنی دسترسی و تحلیل دادهای تیمز و پرلز را با توجه به مشکلات رایج ارائه نمودند و بر ضرورت برخورداری از دانش فنی، آماری و آشنایی با نرم افزارهای اختصاصی تیمز و پرلز( Software for IEA data ) تاکید نمودند.

در خاتمه دکتر فرهاد کریمی (سرپرست پژوهشگاه) ضمن تشکر از گروه تیمز و پرلز به بیان ضرورت استفاده از داده های تیمز و پرلز و لزوم تعریف طرح های پژوهشی براساس نتایج و ظرفیت های تیمز و پرلز پرداخت و بر تداوم جلسات برای تسهیل و تسریع استفاده از نتایج تیمز و پرلز را مورد تاکید قرار داد.

مخاطبین علاقمند برای آشنایی بیشتر با منابع و ظرفیت های تیمز و پرلز می توانند به سایت های زیر مراجعه فرمایند:

http://www.iea.nl

https://timssandpirls.bc.edu

http://www.iea.nl/data

http://TimssPirls.ir

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA