آموزش و پرورش سرمایه دار ترین نهادها از حیث نیروی انسانی است



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، دکتر نبوی صبح روز شنبه 3تیرماه 97، در اولین جلسه دبیرخانه شورای صاحب نظران علوم تربیتی که به ریاست دکتر حیدر تورانی در سالن جلسات سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار شد، ضمن اظهار خوشنودی از اینکه قلب تپنده آموزش و پرورش را به کسی سپرده اند که متخصص، آشنا به محیط و توانمند در اداره امور آن است، اظهار امیدواری کرد: حضور دکتر تورانی در جایگاه ریاست سازمان حلقه مفقوده ارتباط این نهاد عظیم فرهنگی با دانشگاه گردد که خلاء آن از سالها پیش احساس میشد.

وی با اعلام آمادگی کامل دانشگاه تهران برای همکاری با سازمان پژوهش، اضافه نمود: دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه "مادر" و "نماد آموزش عالی کشور" دارای اهداف، رسالت، برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های خاص مدیریتی است و از این رو برای برقراری ارتباط مؤثر، مداوم و کارآمد با مخاطبان خود متناسب با زمان از ابزارهای مختلف برای اطلاع‌رسانی از جمله اطلاع‌رسانی مکتوب(انعکاس اخبار دانشگاه تهران درمطبوعات، رسانه‌ها، نشریات، بروشور، کاتالوگ(کتاب شناسان)؛ اطلاع‌رسانی دیجیتال مانند پایگاه خبری و ارتباط با رسانه‌ها استفاده نموده است.

نبوی با اشاره زوال امپراطوری های بزرگی مانند رم و ایران با عِدِه و عُدِه بسیار،اضافه کرد: این یکی از معجزات عملی پیامبر اکرم (ص) است که در سرزمینی عاری از فرهنگ و اقتصادی در آن زمان(هنوز نفت کشف نشده بود)، توانست با حسن خُلق و روابط عمیق عاطفی، امپراطوری های عظیم را تسخیر نماید و امروز پس از 1400 سال، دایره نفوذ آن در اقصی نقاط جهان گسترش یافته است. همواره این سئوال مطرح بوده که پیامبر اکرم(ص)چه کرد که چنین نفوذی در جهان سراسر جهالت و مادیات پیدا می کند؟ به دو رویکرد محبت و آموزش می رسیم که این هردو در آموزش و پرورش وجود دارد.(از محبت خارها گل می شود. وز محبت سرکه ها مُل می شود).

وی با اشاره ظرفیت های فراوان موجود در وزارت آموزش و پرورش، افزود: وجود بیش از یک میلیون معلم با تحصیلات عالی و تجربه تدریس، این نهاد را به سرمایه دار ترین نهادها از حیث نیروی انسانی تبدیل کرده است که با کشف، شناسایی و بهره برداری بهینه از این ظرفیت، می توان گام های بلندی در جهت ارتقاء فرایند آموزش و پرورش برداشت.

2
امتیاز: 2 (1 رای)

ارسال نظر

Image CAPTCHA