یک گام بسیار مهم برای انطباق محتوای درسی، توجه به نیازها دانش آموزان است.



به گزارش خبر روابط عمومی و اموربین الملل صبح امروز 22 دی ماه 97 مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با حضور وزیر آموزش و پرورش، حجت ‌الاسلام رشاد و همکاران سازمان در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد.

در این مراسم سید محمد بطحائی افزود: یکی از مهمترین ماموریت آموزش و پرورش فراهم کردن شرایط برای یادگیری دانش‌آموزان است چرا که کارشناسان و مدیران سازمان پژوهش معماران این یادگیری هستند و فرایند آموزش مفاهیم، حجم، چگالی و روش این محتوا را تعیین می کنند.

وی گفت: باید پرسید آیا آنچه بچه‌های امروز از کتاب‌های درسی می‌آموزند نباید دستخوش تغییر گردد؟ و آیا نیاز دانش‌آموزان ما همان نیاز 20 سال پیش است ؟

وی تاکید کرد سبد یادگیری دانش‌آموزان از محتوایی پر شده که باید جایش را به مهارت‌های دیگر بدهد. بچه‌ها به نیازهای جدیدتری در زندگی فردی و اجتماعی نیاز دارند که در سبد آموزشی آنها فضای کافی در نظر گرفته نشده است.

بطحایی گفت: بچه‌ها چیزهایی را می ‌آموزند که در بیرون از مدرسه کمتر به آن نیاز دارند. و باید بخشی از این آموزش جای خود را به مهارت‌های بدهد که دانش‌آموز در زندگی و محیط خانواده به آن نیاز دارد.

بطحائی ادامه داد: در جلسه‌ای که با آقای تورانی برگزار شد عنوان کردند که در حوزه پژوهش در درجه اول و در حوزه برنامه ریزی آموزشی همواره به ذات و ماهیت مفاهیم بیش از آنچه در عمل اجرا می شود توجه می کنیم.

وی افزود: وظایف موازی بین واحدهای وزارتخانه باعث بوجود آمدن چالش و تعارض سازمانی می شود و ما باید این را کاهش دهیم  و تمرکز بر کنترل و تضمین کیفیت شود.

وی ادامه داد: یک گام بسیار مهم برای انطباق محتوای درسی، توجه به نیازها دانش آموزان است.

خبر: معینی 

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA