آیین تکریم و معارفه مدیر کل دفتر انتشارات و فن‌آوری آموزشی



به گزارش روابط عمومی و اموربین‌الملل سازمان پژوهش مراسم تکریم محمد ناصری مدیرسابق دفتر انتشارات و فن‌آوری آموزشی و نیز معارفه دکترمسعود فیاضی مدیرکل جدید این دفتر در سالن اجتماعات سازمان با حضور ریاست‌،  معاونان، مدیران و کارشناسان  برگزار شد.

در آغاز این مراسم ناصری ایام هفته معلم و آستانه ورود به ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و یادآورشد: گزارش عملکرد 10 ساله دفتر انتشارات و فن‌آوری آموزشی  در آخرین شماره "مجله سالنامه" برای مطالعه همکاران تدوین و منتشر شده است.

ناصری هم مدرسه‌ای (مدرسه مفید) و هم دانشگاهی بودن (دانشگاه تهران) با دکتر فیاضی را یک توفیق الهی دانست و گفت: امیدوار است این پیشینه مشترک هویتی، اسباب قرابت نگرشی و منشاء خیر و برکات بیشتر برای نظام تعلیم و تربیت کشور، پاسداشت  و حفظ خدمات 80 ساله تا به امروز دفتر و تحقق اهداف ذاتی سازمان باشد.

وی در ادامه صحبت‌هایش به اهمیت کار کردی دفتر  انتشارات و فن‌آوری آموزشی  و حضور اثربخش اساتید بزرگوار و صاحب‌نظر عرصه علم و هنر اشاره نمود و تأکید کرد: نباید یادمان برود محتوا مجلات ما برای مخاطبانمان در سراسر کشور تدوین می شود و باید حفظ و برقراری عدالت آموزشی همیشه سرمشق و الگویمان در تولید محتوا باشد.

در پایان ناصری از همه همکاران سازمان طلب بخشش و حلالیت کرد و بابت خطاهای سهوی احتمالی در طی 10 سال مدیریت خود عذرخواهی نمود.

در ادامه دکتر فیاضی مدیرکل جدید دفتر  انتشارات و فن‌آوری آموزشی  در این نشست ضمن شکرگزاری از فرصت حضور در جمع فرهیخته، صمیمی و کاردان سازمان پژوهش گفت: این سازمان یکی از اثرگذارترین بخش‌ها در نظام تعلیم و تربیت کشور است و برعکس مجموعه‌های دانشگاهی این سازمان مخاطب‌محور است و مسئولیت رشد و ارتقاء دانش‌آموزان کشور را به سمت تعالی و بالندگی دارد.

وی گفت: کلیدواژه اهداف و عملکرد سازمان پژوهش اثربخشی است و تدبیر مؤثر درطی این مسیر به منظور شکل‌گیری هویت فطری و جمعی دانش‌آموزان به‌عنوان اصلی ترین و با اهمیت‌ترین مخاطبان ما، تعیین‌کننده خواهد بود.

فیاضی تأکید کرد: ما هیچ‌گاه نباید به وضع موجود راضی باشیم و به آن بسنده کنیم. ما مخاطب محوریم پس باید شرایط به روند و در حال تغییر مخاطبمان را درک کنیم و بتوانیم برای آینده  وی، نیازها و سلائق و دغدغه‌ها و شرایط چند سال بعد او، مسیر درستی را ترسیم کنیم. دانش‌آموزان اگر مهارت‌های زیادی هم نداشته باشند ولی داده‌ها و محصولات جامعه بشری را به‌خوبی می‌شناسند و در مقام مقایسه به قضاوت ما خواهند نشست.

وی در پایان گفت: امیدوار است به لطف خدا و یاری همکاران دفتر گام‌های مؤثری را در جهت تحقق اهداف و نقشه عمل تحولی سازمان بردارند.

دکتر ذوعلم رئیس سازمان  نیز در این نشست تاکید کرد  : ان‌شاءالله این نشست و برخاست‌ها و معارفه‌ها به کیفیت کار ما در سازمان بیافزاید و بتوانیم  بدون از دست دادن هیچ داشته‌ای در این مسیر جدید نداشته‌هایمان را هم به‌دست آوریم.

معاون وزیر گفت: این جایگزینی‌ها در سازمان براساس رایزنی‌های اساسی و اندیشه‌‌ورزی‌هایی بوده است که البته به جهت اختلاف رأی صاحب‌نظران این عرصه، جمع‌بندی  نهایی بسیار دشوار می‌شود و به همین دلیل همواره موضوع انتصابات از پیچیدگی‌های مدیریتی این سازمان می باشد.

حجت‌السلام ذوعلم در ادامه گفت: به جهت پیشینه هویتی مشترک آقای ناصری و جناب فیاضی و افق مشترک نگاهشان به مسائل تعلیم و تربیت و اهداف و منش اخلاقی و نگرش‌های نزدیک هر دو بزرگوار که از یک سرچشمه نوشیده‌اند، قطعاً سازمان از برکات این تدبیر بهره‌مند خواهد شد و دفتر انتشارات و فن‌آوری آموزشی  ضمن حفظ بنیان‌های قدیم کارکردی خود، رشد و ارتقاء بهنگامی را همراه با تغییرات و پیشرفت‌های علم نوین و بکارگیری نیروهای جوان پیش رو دارد. همچنین وی اشاره کرد:  مدیریت  حجت‌الاسلام  بهشتی نیز در تولید مجلات رشد به جهت تعاملات بسیار ایشان با جوانان، در اثرگذاری و اعتبار کاری و تدوین محتوای مجلات  متمم و مکمل تعیین کننده ای خواهد بود .

دکتر ذوعلم  همچنین در تشریح وظایف ذاتی سازمان و دفتر انتشارات  به لزوم بستر سازی برای شکل‌گیری هویت مدرسه‌ای اشاره کرد و گفت : اگر مدرسه‌ای خود هویتی مستقل و اثرگذار نداشته باشد در شکل‌گیری هویت فطری دانش‌آموزانش هیچ نقشی نخواهد داشت. فقط مدرسه هویت‌دار می‌تواند هویت‌بخش باشد.

وی گفت: در اسناد تحولی ما، تربیت به هویت گره خورده است . تکثر هویت‌های خانوادگی، قومی، منطقه‌ای، ملی دانش‌آموزان را، به‌جای تهدید، باید به شکل یک فرصت دید و کمک کرد تا همه آن هویت‌های اعتباری در ذیل هویت نظری الهی توحیدی ناب به فرزندان ما یک هویت واقعی، حقیقی و ناب بدهد.

باید در مسیر تعلیم و تربیت در اذهان دانش‌آموزان این را نهادینه کنیم که آنها فراتر از این من‌ها و منیت‌های اعتباری، یک هویت توحیدی معنوی دارند که نیاز به توجه ویژه و تلاش و آگاهی مستمر آنها دارد.

رییس سازمان در ادامه این بحث افزود : تکوین و تعالی هویت باعث می‌شود؛ نظریه هویتی ما به بن بست نظری نرسد و ما در فراتر از جامعه اسلامی و در شکلی جهان شمول به وحدت و آرامش برسیم و این تنها در شکل‌گیری این نگاه عمیق توحیدی در اذهان و دل‌ها؛ میسر خواهد بود.

وی تاکید کرد : توجه به پویایی و فعال کردن کتابخانه‌های مدارس  نیز باید مورد توجه مدیران این مجموعه قرارگیرد و ایمان داشته باشیم  که سایبر و فضای مجازی و سایر مواد آموزشی هیچ گاه نقش کتاب را به سبب ماهیت ذاتی دانش و تعلق خاطر انسان به ورق و کتاب و قلم را ایفا نمی‌کنند.

دکترذوعلم در پایان ضمن تبریک پیشاپیش فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: امیدوار است این ماه برای جامعه جهانی و کشورعزیزمان، ماهی پر از برکت باشد و الطاف الهی آن شامل همه ما بشود.

 

2
امتیاز: 2 (1 رای)

ارسال نظر

Image CAPTCHA