نشست شورای مدیران سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با حضور تمامی اعضا و تأکید بر ارزشیابی بیرونی مجلات رشد در صحنه عمل و منتهی شدن آن به تولید بستههای آموزشی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، نشست شورای مدیران سازمان با دستور جلسۀ ارائۀ گزارش از فعالیتهای دفتر انتشارات و فناوری آموزشی و ارائه نقطه نظرات اعضاء تشکیل شد.
در ابتدای این نشست دکتر حسن ملکی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با تبریک روز بازنشستگان گفت: باید ارتباط سازمان با بازنشستگان حفظ شود و در چارچوب قانون از تجربیات آنها استفاده کرد.
وی در ادامه با مرور روز مباهله به عنوان رویدادی عظیم و مؤثر در تاریخ اسلام به بیان ویژگیهای این روز در سیمای تربیتی رفتار پیامبر اسلام پرداخت و گفت: با دمیدن روح دینی در برنامههای درسی؛ میراث دار مطمئن پیروزی مباهله خواهیم بود.
در این جلسه دکتر ملکی نکاتی را در خصوص تفکیک تولید محتوای راهنمای درسی معلمان از والدین بیان و تأکید کرد: هر محتوا اقتضائات خود را دارد و حتی اگر لازم بود برای والدین علاقمند نیز محتوای خاص و جداگانه تدوین شود. تفاوتها دیده شود و درمجموعههای مستقل تدوین شود.
در ادامه این نشست دکتر اسداله مرتضایی معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان در خصوص برخی اقدامات این معاونت در حوزه رفاهیات همکاران بازنشسته، وضعیت صندوقهای رفاهی سازمان، هزینهها و فصول پرداختی توضیحاتی را ارائه کرد.
در بخش دوم این نشست محمد ابراهیم محمدی مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی با ارائه گزارشی عملکرد نشریات رشد از برنامهها و اقدامات اخیر این حوزه را تشریح کرد. در ادامه اعضاء جلسه نقطه نظرات خود را در خصوص کیفیت بخشی به برنامه و تولیدات مجلات رشد بیان کردند.
دکتر علی محبی سرپرست معاونت برنامهریزی درسی و تولید بستههای تربیت و یادگیری ضمن اشاره به نقطه نظرات اعضاء جلسه و انتقادات و مسائلی که پیرامون مجلات رشد وجود دارد، بیان داشت: راهکار رفع این مشکلات، تدوین سند راهبردی مجلات رشد است که در این سند نقشه راهبردی مجلات و نقشه راهبردی هر مجله نیز مشخص باشد. این راهبرد با اجرای برنامه عملیاتی دقیق براساس مدل کارت امتیازی متوازن، قابل سنجش و اندازه گیری و شفاف قابلیت اجرا داشته و ثمربخش خواهد بود.
در پایان جلسه دکتر حسن ملکی ضمن تقدیر از فعالیتهای صورت گرفته در دفتر انتشارات و فناوری آموزشی با طرح این سؤال که رسالت نشریات رشد در موقعیت کنونی چیست؟ به تبیین نسبتهای مجلات رشد با سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی پرداخت و گفت: در بررسی مجلات رشد چند نسبت باید مورد توجه قرار گیرد اول نسبت این مجلات با جامعۀ متحول و مسائل اجتماعی است؛ نسبت دوم حضور مجلات رشد در گسترۀ رسانههای متنوع و متکثر حاکم بر زندگی دانش آموزان و سوم اینکه مجلات رشد با تحولات در سایه تربیت اسلامی چه نسبتی دارد؟ آیا نسبت به نیازمخاطب توجه میکند؟
معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی افزود: مجلات رشد در صحنۀ عمل یعنی ارزشیابی بیرونی و توزیع در بستر مجازی و افزایش مخاطب باید به تولید بستههای آموزشی مناسب منتهی شود.
در پایان این نشست مقرر شد یک سند جامع و پاسخگو به نسبتها و سؤالات مطرح شده طی سه ماه کاری آتی برای مجلات رشد تدوین شود.
نشست شورای مدیران با حضور جمعی از معاونین و مدیران کل و مشاوران با حفظ پروتکلهای بهداشتی در سالن جلسات سازمان برگزار شد.
ارسال نظر