
معاون برنامهریزی و تولید مجلات رشد گفت: این مجلات با افزایش سطح مطالعه در بین دانشآموزان، فرهنگیان و علاقهمندان با نگاه حکمتآموز و خلاق همواره مورد توجه مدیران مدارس و فرهنگیان در سطح مدارس کشور است.
سیدکمال شهابلو در گفتوگو با روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی دربارهی برنامههای معاونت تولید و انتشار مجلات اظهار داشت: مجلات رشد بهعنوان جزئی از بستههای تربیت و یادگیری بیش از پنج دهه است که مخاطبان خود را از محتوای مکتوب بهرهمند میسازد. پشتیبانی از برنامهی درسی و کتابهای درسی نیز یکی دیگر از وظایف مجلات رشد است. آموزش غیرمستقیم به مخاطبان با نگاه به اهداف سند تحول بنیادین از وظایفی است که هیچگاه مورد غفلت واقع نشده؛ اما قرار است مخاطبان اتفاق جدیدی را در این مجلات تجربه کنند. تغییر و تحولی که نه تنها مقوم اهداف قبلی است بلکه کام مخاطبان را شیرین خواهد کرد.
بازآفرینی و تولید کتاب برگرفته از مجلات رشد
معاون دفتر انتشارات و فناوری آموزشی در خصوص بازآفرینی و تولید کتاب برگرفته از مجلات رشد، گفت: برای تحقق این امر، بازآفرینی محتوای مجلات رشد در دستور کار قرار گرفت. بر این اساس در سال 1400 باید حداقل 30 عنوان کتاب با موضوعات مختلف و مرتبط از مجلات رشد به زیور طبع آراسته شود. واکاوی تحول در برنامهی درسی؛ کلاسهای چندپایه؛ فضاهای آموزشی؛ آموزش فنیوحرفهای؛ آموزش زیستشناسی؛ پژوهش، کانون رشد و تعالی مدرسه؛ مدیریت تدریس و کلاس درس؛ مدارس هوشمند؛ طراحی آموزشی و جستارهای در ادبیات کهن 10 عنوان کتابی هستند که از محتوای مجلات رشد تاکنون منتشر شدهاند.
بهروزآوری سایت مجلات رشد
وی تولید صفحات جدید در وب سایت مجلات رشد به تفکیک هر مجله را از دیگر فعالیتهای معاونت تولید و انتشار مجلات رشد برشمرد و گفت: در سال 1400 برای هریک از مجلات رشد در سایت این مجلات به آدرس www.roshdmag.ir صفحهی جداگانهای اختصاص داده شده است که جدیدترین مطالب به همراه بایگانی مجلات از سال 1388 و همچنین فرم نظرسنجی در خصوص نشریه و سایر امکانات به هر مجله تخصیص داده شده است که کاربران به راحتی میتوانند با مراجعه به مجلهی مورد نظر خودشان از امکانات آن استفاده کنند.
تیزرهای مجلات رشد
معاون تولید و انتشار مجلات رشد در خصوص تبلیغات صورت گرفته برای معرفی هرچه بیشتر این مجلات گفت: در سال جاری برای هر یک از مجلات رشد (31 عنوان مجله) یک تیزر 100 ثانیهای آماده شد که در سایت مجلات رشد بارگذاری شده است. از این تیزرها برای اشاعه و تبلیغ مجلات رشد در استانها نیز استفاده شد. همچنین سه تیزر نیز برای هر یک از گروههای مجلات دانشآموزی، عمومی بزرگسال و تخصصی آماده و منتشر شد. یک تیزر هم برای تمام مجلات رشد آماده شد که ضمن پخش آن در شبکههای مجازی، بهصورت رمزینههای دسترسی سریع پاسخ در کنار پوسترهای معرفی مجلات رشد قرار گرفت.
پوسترهای تبلیغاتی مجلات رشد
شهابلو در خصوص تولید پوستر برای هر رده از مجلات رشد گفت: چهار پوستر برای مجلات رشد دانشآموزی دورهی ابتدایی، دورهی متوسطهی اول و دوم و مجلات رشد عمومی بزرگسال و تخصصی آماده و در مدارس سراسر کشور توزیع خواهند شد. در مرحلهی بعد براساس نیازهای نمایندگان مجلات رشد در هر استان، به تعداد مورد نیاز چاپ و در هر مدرسه به فراخور مخاطب مجله، نصب شود.
ارتباط و مشارکت با ارگانها و سازمانهای مختلف
معاون تولید و انتشار مجلات رشد درخصوص ارتباط و مشارکت مجلات رشد با ارگانها و سازمانهای مختلف گفت: این ارتباط دو ثمرهی مهم برای مجلات رشد داشت. ثمرهی اول مشارکت در افزایش شمارگان مجلات رشد و توزیع آن در بین دانشآموزان مناطق محروم و دومین ثمرهی آن دریافت محتواهای افزوده اعم از فیلم، اینفوگراف و محتواهای چندرسانهای از این سازمانها برای قرارگیری در مجلات رشد بهصورت رمزینههای دسترسی سریع پاسخ است.
ارائه محتوای افزوده در مجلات رشد
شهابلو دربارهی ارتقای کیفیت آموزشی مجلات رشد با استفاده از رمزینههای دسترسی سریع پاسخ در این مجلات گفت: ارائهی متن خوانشی به همراه محتوای شنیداری و دیداری، این مجلات را در شروع سال تحصیلی چند رسانهای خواهد کرد. دستاندرکاران تولید و انتشار این مجلات با ارائهی محتوای افزوده در صفحات کاغذی آن، یادگیری را عمیقتر و جذابیتهای بصری آن را تعمیق میدهند. برای مثال در صفحهی آشپزی، با قرارگیری فیلم مربوط به آن بهصورت رمزینهی دسترسی سریع پاسخ کیفیت آموزش را افزایش داده و سطح دانش به مرحله کاربرد ارتقا خواهد یافت؛ یا در صفحهای که به محیط زیست میپردازد، موشنگرافی مربوط به آن قرار میگیرد که سطوح یادگیری مرحله به مرحله تکمیلتر و البته مجله برای مخاطبان به خصوص دانشآموزان جذابتر خواهد شد.
انتهای پیام
ارسال نظر