ضرورت بازنگری در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، عبدالرسول عمادی روز در گفت و گو با خراسان شمالی اظهار کرد: گرچه تعداد دانش آموزان در شاخه فنی و حرفه ای و کار و دانش طبق هدفگذاری است، اما در برخی از رشته های تمرکز و برخی رشته های نیز کمتر پرداخته شده که باید بر روی این موضوع کار شود.
وی افزود: هنرجویان باید با توجه به رشته های مورد نیاز و آینده کاری تحصیل کنند و رشته های مورد نیاز افزایش یابد و سایر رشته ها نیز تعدیل شود.
عمادی گفت: 40 درصد از دانش آموزان دوره متوسطه کشور در هنرستان ها و در شاخه های کار دانش و فنی و حرفه ای تحصیل می کنند.
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه متقاضیان تحصیل در رشته ریاضی فیزیک اندک هستند گفت: متاسفانه بین 10 تا 12 درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه در رشته ریاضی فیزیک تحصیل می کنند.
وی اظهار کرد: برنامه ریزی شده است که رشته هایی که برای آینده کشور نیاز است هر ساله سهم و درصدی به آن داده شود و دانش آموزان تشویق به تحصیل در آن رشته ها شوند.
عمادی با تاکید بر ضرورت  مشاوره و هدایت تحصیلی درست افزود: هم اکنون بیشتر خانواده ها تمایل دارند که فرزندان آنان در رشته علوم تجربی درس بخوانند و دکتر شوند. در صورتی که نباید دانش آموزان وارد تحصیل در رشته ای شوند که آینده ندارد. همچنین خانواده ها نیز نباید فرزندان خود را ترغیب به رشته هایی که خود علاقه مند هستند کنند.
وی گفت: ملاک انتخاب رشته برای دانش آموزان باید تقاضای جامعه، اشتغال، توانمندی و علاقه آنان باشد.
مشاور وزیر و رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش برای حضور در آیین معرفی مدیرکل جدید آموزش و پرورش خراسان شمالی سفری یک روزه به بجنورد داشت.

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA