به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ علی اصغرفانی که صبح امروز 29 تیرماه 95 در مراسم اختتامیه شانزدهمین کنگره پرسش مهر در سالن اجلاس سران سخن می گفت، اظهار داشت: خوشحالم که این توفیق حاصل شد تا در سالروز توافق هسته ای (با چند روز تاخیر) این نشست را با هم داشته باشیم. یکی از ساحت های جدی تربیت در آموزش و پرورش به استناد سندتحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت سیاسی و اجتماعی است. اگر دانش آموز در مدرسه یاد بگیرد و سوال کند همین سوال خوب نیمی از پاسخ است. یقینا اقدام اساسی پرسش مهر می تواند گام موثری در پرورش روحیه پرسشگری باشد.
وی ادامه داد: این پرسش می تواند توانایی نقد و تحلیل را در دانش آموز تقویت کند. ما شاهد بودیم حتی دانش آموزان دوره ابتدایی در این فراخوان شرکت کرده اند. دانش آموز باید در همین سنین توان نقد تحلیل پیدا کند.
وزیر آموزش و پرورش دیگر دستاورد پرسش مهر را تعامل بین معلمین و دانش آموزان و اولیا برشمرد و گفت: ما شاهد بودیم که امسال بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر از اولیای دانش آموزان درگیر این فراخوان شدند که این باعث تقویت تعامل بین اولیا و خود دانش آموزان و معلمان شده است که از دیگر دستاوردهای پرسش مهر است.
فانی ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و پژوهش را نتیجه دیگر این فراخوان دانست و گفت: امسال 3 میلیون و 200 هزار نفر از اولیای دانش اموزان، معلمان و دانش آموزان در فراخوان شرکت کرده اند. من صمیمانه از همه دانش آموزان، معلمین و مدیران و دست اندرکاران مدارس و دست اندرکاران پرسش مهر در معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در سطح، ستاد، منطقه و مدرسه تشکر می کنم و امیدوارم اقدام خوبی که امسال در پرسش مهر 16 شاهد بودیم عاملی برای رشد توسعه دانش آموزان عزیز که آینده سازان ایران اسلامی هستند ، باشد.
ارسال نظر