
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، فخرالدین دانش آشتیانی عصر روز گذشته درآئین افتتاح مدرسه خیرساز قریب شجاعی در زواره با بیان این که در جهت رفاه معلمان برنامه هایی داریم که زمانی که به نتیجه رسید همه را از آن مطلع خواهیم کرد، اظهارکرد: اولویت آموزش و پرورش رسیدگی به مناطق محروم از نظر فضاهای آموزشی و کاربردی کردن آموزش، توانمند سازی معلمان و بهبود محتوای آموزشی و تاثیرگذاری آموزش و پرورش در رشد و توسعه مناطق خواهد بود.
وزیرآموزش و پرورش با تاکید بر این که اصل و اساس مدرسه تربیت است که عام است و شامل دانش آموختن، مهارت و تجربه می شود، افزود: در قسمت دانش آموختن شاید وظیفه خود را به طور کامل انجام داده باشیم اما در بخش مهارت جای کار بسیار است.
وی ادامه داد: اگر می خواهیم انسانی را تربیت کنیم که برای جامعه مفید باشد تنها مدرسه نیست که باید این کار را انجام دهد بلکه جامعه و خانه باید در این کار دخیل باشد.
دانش آشتیانی با بیان این که اگر معلمی شغل انبیاست و اگر آموزش و پرورش سرمایه جاری کشور است باید زیرساخت های رشد جامعه هم فراهم شود، افزود: امروز هدف اصلی آموزش، مهارت زندگی همراه با آموزش درسی است که می تواند کارایی لازم را داشته باشد.
وزیرآموزش و پرورش اظهارکرد: انتقال دانش امروز از طریق شبکه های مجازی و تکنولوژی های جدید نیز صورت می گیرد ولی با تشکل های مختلف باید در جهت انتقال آموزش و مهارت در مدرسه ها، دانش آموزان را در مسیر توسعه قرار داد.
وی افزود: تمامی افراد مسئول در داخل مدرسه مسئولیت تربیت فرزندان را بر عهده دارند و در طرح درس ها هدف آموزش و پرورش مسائلی است که فرزندان به آن نیاز دارند و اگر می خواهیم قدرت تفکر دانش آموزان را بالا ببریم باید در طرح درس کارایی لازم را پیش بینی کرده و دانش آموزان را به تفکر واداریم.
دانش آشتیانی تاکیدکرد: رفتار، صحبت، کردار و عمل معلم در کلاس برای دانش آموزان الگو است و باید دقت لازم را داشته باشند تا رفتاری از خود بروز ندهند که برای دانش آموزان الگو شده و خلاف مصلحت شود
ارسال نظر