
به گزارش مرکزاطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، پیش از ظهر امروز، سید محمد بطحایی در جلسه ستاد عالی فعالیت های ورزشی دانش آموزان در سال تحصیلی 97-96، در ساختمان شهید رجایی، با اشاره به ضرورت و اهمیت آموزش عمومی، اظهارکرد: هیچ کشوری به توسعه پایدار نخواهد رسید مگر این که آموزش و پرورش عمومی آن به سطح قابل توجهی از توسعه یافتگی برسد.
وزیرآموزش و پرورش افزود: برای پیش بینی مسائلی همچون وضعیت سلامت جامعه در آینده، شلوغی و خلوتی دادگستری ها و بیمارستان ها باید به سراغ مدارس امروز رفت و با سنجش کیفیت آموزش امروز، آینده را پیش بینی کرد.
وی تصریح کرد: در حوزه آموزش عمومی مدرسه باید کانون اصلی برنامه های آموزش و پرورش باشد اما پس از انقلاب با ایجاد نهادهای موازی، نقش مدارس در فرآیند یادگیری و یاددهی کم رنگ شده است.
بطحایی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر تلاش هایی در راستای احیای نقش اصلی مدرسه و پررنگ شدن نقش تربیتی آن صورت گرفته است.
وزیرآموزش و پرورش ادامه داد: ایجاد نهادهای موازی در کنار نظام تعلیم و تربیت، کاهش بهره وری و فاصله گرفتن آموزش و پرورش از اهدافش را درپی داشته است.
عضو کابینه تدبیر و امید گفت: تمام امکانات ورزشی ایجاد شده باید در خدمت دانش آموزان باشد و دانش آموزان به سهولت از آن بهره مند شوند.
بطحایی با اشاره به برنامه های ارایه شده به مجلس شورای اسلامی، اظهارکرد: توجه به محتوای برنامه های آموزشی، پرورشی و ورزشی از مواردی است که در برنامه مذکور برآن تاکید شده است. بنابراین در دولت دوازدهم همواره تلاش خواهیم نمود شادی و نشاط را در مدارس حاکم کنیم.
وی افزود: یکی از مهمترین ابزارهایی که می تواند میزان شور و نشاط را در بین دانش آموزان افزایش دهد و از آنجا به سطح جامعه گسترش دهد فعالیت های تربیت بدنی و ورزشی است .
وزیرآموزش و پرورش برتقویت امکانات ورزشی تاکید و خاطرنشان کرد: البته در برخی رشتههای ورزشی نیازی به امکانات آنچنانی نداریم بلکه به شوق و انگیزه کافی نیاز داریم، بنابراین مدیران مدارس باید به این باور برسند که توسعه فعالیت ورزشی تنها توسعه سلامت نیست بلکه توسعه در همه ابعاد اجتماعی است .
وی بر ضرورت ایجاد شاخص های کیفی در فعالیت های ورزشی تاکید و تصریح کرد: تلاش های ورزشی ارزشمند است اما اگر شاخص های کیفی برای سنجش آن نداشته باشیم میزان تحقق اهداف مشخص نخواهد شد .
بطحایی تمرکز فدارسیونهای مختلف ورزشی بر توسعه ورزش دانش آموزی را امیدوار کننده دانست و افزود: این موضوع بستر خوبی است تا شاخص های ورزشی را در برنامهای کاملا واقع بینانه هدف گذاری کنیم تا ببنیم در پایان سال به چه شاخصی از اهداف رسیده ایم .
وی گفت: اعداد وارقام فعالیت های ورزشی زمانی موثرند که همراه با شاخص های کیفی باشند و نتایج فعالیت های تربیت بدنی به صورت عینی مشخص باشد
ارسال نظر