اجرای سند تحول بنیادین بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش را حل می کند



به گزارش پانا، سید محمد بطحایی در اولین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که به ریاست وی عصر امروز در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، عنوان کرد: بخش بزرگی از نقدها و انتقادها از آموزش و پرورش به این خاطر است که نتوانسته ایم مفاد سند تحول را پیاده و اجرایی کنیم.

وی با تاکید بر این که تحول در نظام آموزش و پرورش در دو بعد شکل می گیرد، افزود: یک بعد در حوزه محتوا و متن است به نوعی که بتوانیم پاسخگوی نیازهای جامعه باشیم و بخش دیگر تحول نیز، ناظر بر اصلاح روشهاست، به این شکل خواهد بود که بتوانیم روش اداره آموزش و پرورش را تغییردهیم.

بطحایی خاطرنشان کرد: مدرسه باید کانون فرهنگی و تربیتی باشد که اکنون این گونه نیست.

وی تاکید کرد: مدرسه کانون و محور اساسی تعلیم و تربیت است و امکانات بیرون آموزش و پرورش باید مکمل و عامل جنبی و تکمیلی این موضوع باشد درحالی که امروز برعکس شده است و این مساله باید تصحیح شود.

نوید دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در آغاز این جلسه با تبریک انتخاب جناب آقای بطحایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش و با گرامیداشت بهار تعلیم و تربیت، هفته دفاع مقدس و ایام محرم، اضافی: زیر نظام مدیریت و راهبری از اصلی ترین و محوری ترین زیر نظام های سند تحول بنیادین است و به نوعی به همه ابعاد و بخش های مرتبط با سند تنه می زند و ارتباط مستقیم و غیر مستقیم با همه آنها دارد. به این خاطر باید آن را بسیار جدی و مجکم گرفت.

نوید تصریح کرد: سعی شده است که در تدوین و تولید زیر نظام انسجام، درهم تنیدگی و امانتداری به اصول و مبانی سند در آن حفظ  و تقویت شود.

در این جلسه گزارشی از روند تهیه و تولید زیر نظام مدیریت و راهبری ارائه شد و دیگر اعضا نیز نظرات و دیدگاه های خود درباره مفاد زیرنظام  بیان کردند.

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA