
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دکتر محمدرضا سرکارآرانی استاد تمام، دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم تربیتی و توسعه انسانی دانشگاه ناگویای ژاپن، در جلسه روسای مناطق آموزش وپرورش مناطق 19گانه تهران که صبح امروز در سالن کنفرانس اداره کل آموزش وپرورش تهران برگزارشد، با اشاره به آموزش رویکرد بهسازی آموزش و خلق مدارس یادگیرنده، اظهار کرد: همه ما به دنبال انجام تغییرات هستیم. بنابراین به معلمان آموزش می دهیم که تلاش کنند، شرایط را در جهت بهینه سازی کیفیت آموزش تغییر دهند. زیرا این امر باعث تغییر نگرش خود معلمان در رویکرد آموزش می شود.
وی عصر حاضر را عصر شنیدن دانست و افزود: در جهان امروز «غنی سازی» فرآیند آموزش و یادگیری وتوانمندسازی معلم در بستر این غنی سازی، یکی از مهم ترین راهبردهای تغییر و تحول در تربیت است.
سرکارآرانی آینده ملت ها را به توانایی نظام آموزشی و توانمندسازی معلمان در تربیت فرزندان آنها وابسته دانست و تصریح کرد: لازمه پیشرفت و داشتن آینده روشن برای کشور، بهسازی آموزش و توانمندسازی معلمان است.
ارسال نظر