نیاز هر درس به یک طرح درس پنهان



معلمان در حالی که عناصرو فعالیتهای یک درس را می سازند و آ نها را با هم ترکیب می کنند، باید همواره از خودبپرسند: "توالی تدوین شده برای فعالیتهای یادگیری، چگونه از هدف یادگیری حمایت می کند ودانش آموزان را به سوی درکی عمیقتر از آن سوق میدهد؟"در مقاله "نیاز هر درس به یک طرح درس پنهان"، این ایده مطرح است که به جای تأکید بر فعالیتهای سرگرم کننده در کلاس درس، باید توالی و تسلسل عناصر درسها به صورت همه جانبه و فراگیر مورد توجه معلمان قرار گیرد. به عبارت دیگر، معلمان در دستیابی به یک طرح درس پنهان باید بین توالی فعالیتهای یادگیری و نتیجه مورد نظر از آن فعالیتها، ارتباطی منطقی برقرار کنند و صِرف درگیر شدن دانش آموزان به یک موضوع درسی را کافی ندانند.

سال عرضه: 
97
محل چاپ: 
دبیرخانه شورای هماهنگی علمی سازمان- شورای گزینش وترجمه متون
سطح مقاله: 
علمی پژوهشی
امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA