دکتر حسن ملکی



معارف انقلاب اسلامی و برنامه های درسی

دکتر حسن ملکی معاون طراحی و تولید بسته های یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی مقاله ای را با عنوان«معارف انقلاب اسلامی و برنامه درسی» به رشته تحریر درآورد.

علاقمندان جهت دریافت و مطالعه این مقاله می توانند از فایل پیوست اقدام نمایند.



حیات طیبه؛ زینت برنامه درسی

مشاور و دستیار رئیس سازمان پژوهش

مفهوم و معنای حقیقی حیات طیّبه را در فلسفه خلقت انسان باید جستجو کرد. گاهی به دلیل سطحی نگری و ارتباط برقرار نکردن بین چند موضوع مرتبط بهم دچار کج اندیشی می‌شویم و با این اندیشه کج سراغ مفاهیم متعالی می‌رویم. یکی از آنها که در اسناد بالا دستی تعلیم و تربیت به عنوان یک هدف غایی طرح گردیده و از آن دفاع شده مفهوم حیات طیّبه است.



مختصات برنامه درسی فطرت گرای توحیدی

برنامه درسی چه به عنوان یک حوزه معرفت و چه به عنوان یک طرح و نقشه تربیت و یادگیری و چه به عنوان فرایندی که باید به یک سند مکتوب قابل دفاع منتهی شود در شرایط کنونی موقعیت حساسی را سپری می‌کند. منظور از شرایط کنونی، بحث و گفتگوها و گاهی قضاوتها و پیش داوریهای غیر اصولی در ارتباط با برنامه درسی است که در حواشی موضوع بسیار اساسی سند تحول بنیادین به عمل می‌آید.



برنامه درسی به رنگ خدا/برنامۀ درسی را باید طرح تربیت نامید

عضو هیئت علمی دانشگاه



برنامه درسی معنوی (رویکرد قرآنی)

عضو هیئت علمی دانشگاه



معلم در دیدگاه فطرت گرایی توحیدی

سخنرانی دکتر حسن ملکی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با عنوان «معلم در دیدگاه فطرت گرایی توحیدی».