دکتر محمد حسنی



ارزشیابی توصیفی وچالشهای پیش رور

نظام آموزشی رسمی دارای عناصر و مؤلفه­‌هایی است که سال‌ها پیش متناسب با شرایط اجتماعی و فرهنگی آن شکل گرفته است و در طول سال‌ها نتوانسته است چرخش­‌های مناسبی را برای متناسب سازی با تحولات اجتماعی ایجاد کند.



ارزشیابی کیفی توصیفی و چالش افت تحصیلی

یکی از چالش­هایی که ارزشیابی کیفی توصیفی با آن درگیر است چالش افت تحصیلی یا به اصطلاح عامیانه آن بی­سواد بالا آمدن دانش آموزان است. این موضوع پیچیده­ترین چالش­هاست که منشاء انتقادات فراوانی هم شده است.



راهنمای اجرای ارزشیابی کیفی توصیفی در کلاس درس

هماهنگی و تدوین: 

کتاب "راهنمای اجرای ارزشیابی کیفی توصیفی در کلاس درس" در واقع الگوی اجرایی ارزشیابی کیفی توصیفی رابرای معلمان تشریح می نماید . البته رویکرد این کتاب بیشتر تربیتی است . 



ملاحظات جنسیتی در نظام تربیت رسمی و عمومی

کمتر جامعی است که در تنظیم قوانین سیاست‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های خود موضوع «جنسیت» را مد نظر قرار ندهد. نظام تربیت رسمی و عمومی از این قاعده مستثنی نیست. سازوکارها و برنامه‌های آموزشی و درسی در این جریان مورد بازبینی و دقت قرار گرفته است.
 



صدای پای ضحاک در مدارس

صدای پای ضحاک در دبستان های کشور

 دکتر محمد حسنی (عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش).

مقدمه.