
معاون طراحی و تولید بسته های یادگیری گفت:ما برنامۀ درسی غیر ایدئولوژیک نداریم، غیر ایدئولوژیک یعنی برنامه درسی به نظام ارزشی آمیخته نیست.
به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، نشست علمی تخصصی «ایدئولوژی و برنامۀ درسی» با همت پژوهشکده مطالعات برنامهریزی درسی و نوآوریهای آموزشی و همکاری انجمن مطالعات برنامۀ درسی و انجمن فلسفۀ تعلیم و تربیت ایران با حضور آقایان دکتر حسن ملکی عضو هیئتعلمی دانشگاه علامه طباطبائی و معاون طراحی و تولید بستههای یادگیری سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، دکتر مهرمحمدی عضو هیئتعلمی دانشگاه تربیت مدرس، دکتر فاضلی عضو هیئتعلمی دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر قائدی عضو هیئتعلمی دانشگاه خوارزمی، دکتر لطیفی عضو هیئتعلمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و خانم دکتر زهرا گویا عضو هیئتعلمی دانشگاه شهید بهشتی در سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی برگزار شد. در این نشست که کارشناسان وزارت آموزش و پرورش و حوزه، اعضای هیئتعلمی و متخصصان حوزه تعلیم و تربیت نیز حضور داشتند آقای دکتر ملکی اظهار داشتند: در طول این چهل سال اولین باری است که نشستی با محوریت ایدئولوژی و برنامۀ درسی در سازمان پژوهش برگزار میشود. ایدئولوژی و برنامۀ درسی یکی از مباحث ریشهدار، مهم و اساسی در عرصۀ برنامۀ درسی است. در جمهوری اسلامی ایران شاید بیشتر از سایر کشورها به روشنگری این موضوع نیاز داریم تا نسبت بین این دو تصریح شود، هم ابهامات برطرف گردد و هم به سؤالاتی که در این خصوص هست پاسخ داده شود و بتوان در فضای شفاف به طراحی و تدوین برنامۀ درسی اقدام کرد.
مخاطبان محترم جهت دریافت فایل کامل سخنان مطرح شده در این نشست می توانند از فایل پیوستی استفاده نمایند.
ارسال نظر