
رییس سازمان پژوهش و برنامهریزی وزارت آموزش و پرورش گفت: تحقق راهبردهای تربیتی با تعریف سناریو برای تک تک دانشآموزان شکل خواهد گرفت.
به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی ذوعلم در جلسه مشترک اعضای شورای معاونین استان و رؤسای شهرستانها، نواحی و مناطق با تأکید بر اهمیت مدرسه محوری، اظهار کرد: مدرسه محوری نباید بهعنوان یک مسأله اداری و ابلاغی دیده شود؛ چرا که مسئولیت مدارس بر عهده ماست و ما متوجه این مسأله هستیم که مدرسه محور اصلی است.
تربیت یعنی برداشتن فاصلهها
دکتر ذوعلم افزود: بچهها در مدرسه تربیت میشوند؛ بنابراین محور اصلی تربیت بچهها، مدرسه است. تحقق راهبردهای تربیتی با تعریف سناریو برای تک تک دانشآموزان شکل خواهد گرفت.
ایشان با بیان اینکه در مدرسه 12 محور مطرح شده که 3 عنصر آن جهتدهنده خروجی مدرسه است، خاطرنشان کرد: در درجه اول معلمان هستند که رسالت سنگینی را برعهده دارند.
رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش برنامه درسی را دیگر عنصر جهت دهنده خواند و گفت: سومین عنصر مدیریت است که تاثیر گذارترین است و به دو عنصر دیگر جهت میدهد.
وی با بیان اینکه تعبیری که برای مدیر مدرسه باید به کار برد بحث راهبری آموزشی است، تأکید کرد: چرخش به سمت تربیت باعث میشود که مدیر را راهبر تربیتی بنامیم.
حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم با اشاره به اهمیت طرح بوم در مدارس، خاطرنشان کرد: این گونه برنامهها در راستای هویت ایرانی - اسلامی است. وی با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب، ابراز امیدواری کرد: در گام دوم شاهد تحول و تعالی بیش از پیش دستگاه تعلیم و تربیت باشیم.
ارسال نظر