
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، سید نصرت اله فاضلی دبیر شورای هماهنگی علمی عنوان کرد: فیلم های آموزشی و تربیتی به عنوان یکی از منابع و مواد آموزشی و تربیتی نقش قابل توجهی در برآوردن اهداف برنامههای آموزشی و تربیتی دارند. این منابع باید ضمن فراهم آوردن موقعیتهای جدید یادگیری، در جهت تسهیل، تعمیق، تثبیت و توسعه یادگیری و ارتقای شایستگیهای مخاطبان با تأکید بر شایستگیهای پایه و در راستای اهداف برنامههای درسی حوزه تربیت و یادگیری باشند. از این رو فیلمهای آموزشی و تربیتی علاوه بر ویژگیهای منابع و مواد آموزشی مصرح در بند الف ماده 4 مصوبه 828 شورای عالی آموزش و پرورش باید برخوردار از ویژگیهای اختصاصی باشد که به لطف الهی با تلاش کمیته تخصصی مربوطه با تشکیل جلسات کارشناسی استانداردهای مذکور تدوین و به تصویب شورای هماهنگی علمی سازمان رسید.
مشاور رئیس سازمان افزود از این پس بخش خصوصی باید با توجه به ویژگیهای عمومی و اختصاصی و البته سنجههای عملکردی این ویژگیها فیلمهای آموزشی و تربیتی را تولید نمایند و پس از ارزیابی توسط سازمان پژوهش نشان استاندارد به آن اعطا شود. همچنین مدیران محترم مدارس نیز موظفند از فیلمهایی که نشان استاندارد را دریافت نمودهاند برای دانشآموزان استفاده نمایند.
فاضلی در ادامه در تعریف فیلم آموزشی – تربیتی عنوان کرد رسانهایی کاربردی است که برای تسهیل و تعمیق فرایند یادگیری بر مبنای علوم تربیتی، سینما و ارتباطات استوار است و موضوع محور و کاربردی است که علاوه بر تمرکز بر موضوع دارای شیوه بیانی و ساختار آموزشی است.
ارسال نظر