رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزى آموزشى وزارت آموزش و پرورش بر بهره بردن و استفاده از دانشآموزان نخبه براى ساماندهى و تألیف کتابهاى درسى تأکید کرد.
حجت الاسلام دکترعلی ذوعلم در گفت و گو با روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تأکید بر اینکه این اقدام در جهت جامع تر و کارآمدتر شدنِ محتوای کتابهای درسی انجام مىشود، اظهار داشت: در سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی جلسات هیئت اندیشهورزی مخصوص دانشآموزان، بهعنوان مخاطبان اصلی و بهرهبردار نهایی کتابهای درسی برگزار میشود؛ در همین راستا بایستی دانشآموزان را در سازماندهی محتوا و اولویتها دخیل کرده و از آنها استفاده کنیم؛ به خصوص دانشآموزان نخبه و فعال در تشکلهای دانشآموزی مثل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان، بسیج دانشآموزی یا سازمان دانشآموزی که از تأمل عمیقتری برخوردارند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزى آموزشى وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: ما باید به کارآمد تر کردن فرآیندها، پژوهشها، تألیف کتابهای درسی و تولید بستههای یادگیری بپردازیم. بازآرایی ساختاری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، استقرار کامل 11 حوزه تربیت و یادگیری، شکلدهی به شورای راهبردی حوزههای تربیت و یادگیری، برخی از اقداماتی است که کمک میکند فرآیندها کاملترشود؛ راهکار دیگر در این زمینه فعال کردن و حضور دانشآموزان نخبه در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است تا بتوانند مطالبات خودشان را مطرح کنند، نقایص برطرف گردد و در نهایت خروجی این سازمان تأثیرگذار، عمیقتر، با کیفیتتر و متقنتر شود.
ارسال نظر