اعتدال و عقلانیت، ارمغان آموزش و پرورش دین مدار



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدیانبا توجه به مأموریت دستگاه تعلیم و تربیت در حوزه ملت سازی، دولت سازی و نظام سازی افزود: آموزش و پرورش در فرایند باز طراحی و اصلاح و ارتقای شئون و مناسبات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور با توجه به شرایط و مقتضیات ملی و جهانی نقش مؤثرتری دارد و در مدیریت راهبردی فرهنگی کشور امکان نقش‌آفرینی در سازمان دهی و تقسیم کار ملی برای این دستگاه تدارک شود.

محمدیان افزود: در برنامه درسی ملی بر پنج عنصر تعقل، ایمان، علم، اخلاق و عمل به جد تأکید شده است و عقل به‌عنوان حجت درونی بستر ساز و کارآمدی جریان حجت بیرونی است، توجه به شکوفایی عنصر عقلانیت موجب توسعه و بسط حیات طیبه در ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی می‌شود.

وی گفت: توجه به بالندگی عنصر عقلانیت، نصاب بصیرت اجتماعی، سیاسی و تدبیر معیشت و خردورزی دینی را وسعت خواهد بخشید و بنیادی‌ترین هسته فرهنگ و تمدن اسلامی و پشتوانه نظری و عملی اقتدار و استقلال نظام جمهوری اسلامی و تعاملات داخلی و بین‌المللی شکل خواهد گرفت.

محمدیان اضافه کرد: بر این اساس است که ما به اجرای کامل سند تحول پافشاری می‌کنیم و معتقدیم آموزش و پرورش گرفتار در ساختارهای تحمیلی و خو گرفته با مبانی فکری غیراسلامی و مغایر با فرهنگ ایرانی نمی‌تواند تربیت نسل برای خلق آینده بهتر باشد.

آموزش و پرورش دین‌مدار، فرهنگ‌ محور که بر بستر پژوهش و آموزش به تربیت نسل می‌پردازد، خواهد توانست عدالت، تعاون، مشارکت مردم، خلاقیت و نوآوری، اعتدال و عقلانیت را به ارمغان آورد.

 

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA