معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در ابلاغی آقای دکتر رضا شریعت را به عنوان عضو حقوقی-نماینده دبیرخانه شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی در شورای هماهنگی علمی سازمان شورای هماهنگی علمی این سازمان منصوب نمود.
به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، آقای دکتر حسن ملکی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در ابلاغی آقای دکتر رضا شریعت را به عضویت شورای هماهنگی علمی این سازمان منصوب نمود.متن این ابلاغ به شرح زیر می باشد:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
برادر ارجمند جناب آقای دکتر رضا شریعت
سلام علیکم
تنوع مأموریتهای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به عنوان "قلب آموزش و پرورش" در حیطههای پژوهش، تدوین برنامههای درسی و تولید مواد و رسانههای آموزشی-تربیتی ایجاد "هماهنگی" بخشهای مختلف داخل و خارج سازمان را در انجام مأموریتها ضروری میسازد. "شورای هماهنگی علمی سازمان" به عنوان نهاد برآمده از تجربه سازمانی در برنامهریزی درسی و تدوین محتوای آموزشی به منظور ایجاد هماهنگی برای وصول به اهداف، مأموریتها و برنامهها تشکیل شده است. ایجاد هماهنگی و راهبری فعالیتهای علمی در برنامهریزی درسی، تولید مواد و رسانههای آموزشی و پیشبینی و طراحی نظام علمی برای به سامان رساندن تحول در برنامههای درسی مطابق اسناد تحولی، هدف اصلی تشکیل و دستور کار جاری این شورا است.
نظر به تجربه، تعهد و تخصص جناب عالی به موجب این ابلاغ به مدت سه سال به عضویت حقوقی –نماینده دبیرخانه شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی در شورای هماهنگی علمی سازمان منصوب میشوید. اینجانب ضمن تأکید بر اجرای اسنادتحولی و علیالخصوص اجرای برنامه درسی ملی و آئین نامهها و دستورالعملهای مرتبط با آن و نیز آئیننامه رسمی شورای هماهنگی علمی سازمان، بر اولویت خط مشیهای مربوط به موضوعات و فعالیتهای ذیل تأکید مینمایم:
- اجرای منویات مقام معظم رهبری در عملیاتی کردن اسناد تحولی و انتظارات و مطالبات معظمٌ له از سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی؛
- فرآیندهای مرتبط با اجرای برنامه درسی ملی به ویژه تدوین برنامه درسی حوزههای تربیت و یادگیری؛
- تسهیل و بهبود فرآیندهای مرتبط با برنامهریزی درسی، پژوهش و ارزشیابی و تولید مواد و رسانههای آموزشی؛
- تصویب و نظارت بر اجرای استانداردهای ملی در تولید مواد و رسانههای آموزشی-تربیتی؛
- جلب مشارکت همه ارکان نظام کلان تعلیم و تربیت در ارتقای سطح آموزش های مهارتی در دوره آموزش های عمومی و نظری؛
- جلب مشارکت فعالان و ذی نفعان آموزش های فنی، حرفه ای و مهارتی در ارتقای برنامه ریزی درسی و اجرای برنامه های آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش؛
- انعکاس سیاست ها و مصوبات شورای عالی نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی در شورای هماهنگی علمی سازمان.
ارسال نظر